‌نقطه ضعف و تهدید فعالیت‌های قرآنی در زمان حال/‌ برای پُست و مقام به قرآن روی نیاوریم
کد خبر: 3792491
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

‌نقطه ضعف و تهدید فعالیت‌های قرآنی در زمان حال/‌ برای پُست و مقام به قرآن روی نیاوریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی ‌با اشاره به نقطه ضعف و تهدید فعالیت‌های قرآنی در زمان حال گفت: بعضی از برنامه‌ها که از سوی فعالان و نخبگان قرآنی و حافظان و قاریان انجام می‌شود، متأسفانه برای خود قرآن نیست، برای امتیاز، رتبه و پست و مقام است و این بزرگترین تهدید برای فعالیت‌های قرآنی است.

اسدالله مجدزاده، پیشکسوت قرآنی چهارمحال و بختیاری و مدیر مکتب قرآن شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری‌، گفت: از ۱۳ سالگی و در سال ۱۳۴۱ با تلاش‌های معلم و استادم حاج عباسعلی برهانی‌پور و دوست شهیدم، شهید رحمان استکی، گروه مذهبی را راه‌اندازی کردیم و به علت مخالفت‌های زیاد مدیر مدرسه در آن زمان کلاس‌های آموزش قرآن در خانه ‌معلم‌مان برگزار می‌شد، در آن سال‌ها با قرآن مأنوس شدم و بعد از مدتی با پیشنهاد آقای برهانی‌پور در مراسم صبحگاه قرآن تلاوت می‌کردم و شهید استکی ترجمه آن را می‌خواند.

نخستین مؤسسه قرآنی انقلاب در شهرکرد
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی آن زمان که با وحشت، اضطراب، تهدید و دستگیری از سوی ساواک، انجام می‌گرفت را تا پیروزی انقلاب ادامه دادیم و روز ۲۲ بهمن ۵۷ ساختمان امور تربیتی آموزش و پرورش شهرکرد را مرکز امور قرآنی قرار داده و تابلوی مکتب قرآن شهرکرد را بر سر درب آن نصب کردیم و این مکان نخستین مؤسسه قرآنی انقلاب در شهرکرد شد.
مدرس قرآن کریم ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی آغاز شد و دیری نپایید که گرفتار گروهک‌های ضد‌انقلاب شدیم و مجبور بودیم در مناظرات آنها شرکت و با آیات قرآنی از انقلاب و اسلام دفاع کنیم.
مجد‌زاده اظهار کرد: محوریت فعالیت‌ها و سخنان بنده در طول سال‌های زندگی‌ام، قرآن بوده است، انقلاب اسلامی از قرآن سرچشمه گرفت، ادامه مبارزات هم با قرآن بود، پیروزی با قرآن بود، بعد از پیروزی، مبارزه با گروهک‌های محارب و منافقان با قرآن، پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی با قرآن بود و اگر خواهان نصرت و پیروزی در زمان حال و آینده هم هستیم باید پیرو مکتب حیات بخش قرآن و عترت باشیم.
وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های فعالان قرآنی زمان انقلاب گفت: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کلاس‌های قرآن مرتب برگزار می‌شد و قاریان و دانش‌آموختگان همین کلاس‌های قرآن به میدان‌های جنگ اعزام می‌شدند، حاصل این تلاش‌ها تقدیم ۱۷ شهید از مکتب قرآن شهرکرد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
پیشکسوت قرآنی استان استفاده از پیشکسوتان قرآنی، حضور وزرا، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، استانداران، بخشداران و رجال سیاسی کشور در برنامه‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های قرآن‌آموزی و بیان تفسیر و مفاهیم قرآن در ادارات را از راه‌های انس با قرآن و عمل به مفاهیم قرآن دانست.

نقطه ضعف و تهدید فعالیت‌های قرآنی در زمان حال
مجدزاده با اشاره به نقطه ضعف و تهدید فعالیت‌های قرآنی در زمان حال ادامه داد: بعضی از برنامه‌ها که از سوی فعالان و نخبگان قرآنی و حافظان و قاریان انجام می‌شود، متأسفانه برای خود قرآن نیست، برای امتیاز، رتبه و پست و مقام است و این بزرگترین تهدید برای فعالیت‌های قرآنی است.
پیشکسوت قرآنی استان دور شدن قرآن از متن خانواده‌ها و جامعه با ترویج شبکه‌های مجازی را آفت دیگر فعالیت‌های قرآنی دانست.
مجدزاده خاطرنشان کرد: همزمان با تأسیس اداره تبلیغات اسلامی در استان، مؤسس نخستین کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی بودم و به مدت ۱۳ سال یعنی تا سال ۱۳۷۴ به صورت شبانه‌روزی مشغول به انجام فعالیت های قرآنی در کانون قرآن بودم.
وی افزود: بعد از سال ۷۴ بنا به ضرورت فعالیت در محیط دانشگاه‌ها برخود واجب دانستم در محیط دانشگاه به ادامه فعالیت‌های قرآنی بپردازم و از سال ۷۴ تاکنون در محیط دانشگاه مشغول هستم.
مجد‌زاده ادامه داد: نتیجه دوری از قرآن و به حاشیه رفتن قرآن در زندگی، رفتن به سمت فنا و نابودی است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: هنگامی که ابر‌فتنه‌ها روی سر شما سایه گستراند، دست به دامان قرآن بزنید و امروز ما گرفتار فتنه در کل دنیا هستیم، دور تا دور کشور ما را فتنه فراگرفته، حتی در خود کشور ما فتنه وجود دارد و دلیل آن فقط و فقط فراموشی و دوری از قرآن است.
وی با اشاره به اینکه دوستی با قرآن صرف تربیت چند حافظ و تشکیل چند کلاس روخوانی و روانخوانی برای عده معدودی نیست، ادامه داد: دوستی و انس با قرآن یعنی نفوذ آیات قرآنی در متن زندگی خانواده ها و جامعه و نفوذ قرآن و مفاهیم قرآنی در ادارات و در بین مسئولین تا باعث شود از وجود مفاسد اخلاقی و اقتصادی جلوگیری شود.
استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآن در چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: قرآنی که در طول زندگی بشر و در طول انقلاب اسلامی این همه معجزه آفریده است، این همه عظمت به وجود آورده است، چرا امروز محتوای آن در حال رکود به سر می‌برد؟! چرا باید فعالان قرآنی و پیشکسوتان قرآنی همچون بنده که روزی هزاران شاگرد قرآنی و انقلابی تربیت می‌کردیم، یکه و تنها در گوشه‌ای بنشینیم؟
انتهای پیام

captcha