ریشه مشکلات امروز؛ دوری مسئولان از مردم و مبانی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3792193
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
قالیباف تصریح کرد:

ریشه مشکلات امروز؛ دوری مسئولان از مردم و مبانی انقلاب اسلامی

گروه فعالیت های جهادی - فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ریشه مشکلات امروز جامعه را فاصله گرفتن مسئولان از مردم، مبانی انقلاب اسلامی ایران و بهره‌مند نشدن از ظرفیت مردم دانست.

ریشه مشکلات امروز؛ دوری مسئولان از مردم و مبانی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد باقر قالیباف، فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) امروز دوم اسفند ماه، با حضور در مراسم گردهمایی فعالان حرکت های جهادی(یادواره شهید امیر محمد اژدری) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: نباید تحت تأثیر بازار آشفته که رسانه‌های غربی ایجاد کرده‌اند قرار بگیریم. امروز وقتی بعد از ۴۰ سال به افتخارات ایران اسلامی می نگریم، درمی یابیم که ایران امروز عزت امت اسلامی است و این امر افتخار بزرگی محسوب میشود.

 وی ادامه داد: با وجود تمام فشارها و دشمنی هایی که ظالمین و ستمگران روا داشتند، پیشرفت های عظیمی در ایران اسلامی رخ داد که نباید آنها را نادیده بگیریم. اگر مسائل و مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد، ناشی از عدم مدیریت برخی مسئولین است و نباید آن را به حساب انقلاب گذاشت.

وی با طرح این پرسش ها که آیا نمی‌توانستیم طی ۴۰ سال گذشته گام‌های بلندتری برداریم و یا در زمینه پیشرفت، عدالت و تحقق آرمان‌های انقلاب در بُعد معنوی و دنیوی موفق تر عمل کنیم، تصریح کرد: اشکالات امروز ما ریشه در فاصله گرفتن از مبانی انقلاب اسلامی ایران دارد. برخلاف آنچه برخی معتقدند چالش‌ها از حرکت در مسیر عزت اسلامی و فرهنگ قرآنی نشئت می گیرد، اما باید اذعان داشت که چالش های پیش آمده به سبب فاصله گرفتن از مبانی انقلاب است.
 
قالیباف با تاکید بر اینکه باور و ایمان به سنت‌های الهی از مبانی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: انقلاب با همین رویکرد به ثمر رسید، اما امروز شاهد آن هستیم که برخی بیان می‌کنند نیروهایی که قصد دفاع مقابل دشمن را دارند باید سه برابر نیروی مقابل امکانات و تجهیزات داشته باشند؛ اگر قرار بود این مبنا در دوران دفاع مقدس الگوی ما قرار می گرفت، چیزی جز شکست در انتظارمان نبود. باور انقلاب، فرهنگ قرآنی بود و اعتقاد به اینکه کم بودن توان مهم نیست، بلکه باید برای رسیدن به پیروزی تمام تلاش خود را به کار گرفت و نتیجه را به خداوند واگذار کرد.

وی با تاکید بر اینکه سنت‌های الهی مشمول همه عصرها و نسل ها می شود و نباید از آن فاصله گرفت، تصریح کرد: دومین عامل بروز مشکل در جامعه، فاصله گرفتن از مردم است. هر چه از انقلاب می‌گذرد، فاصله مسئولین و دولت ها از مردم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: مردم را از مسیر تلاش و حرکت باز داشتیم و گمان کردیم کار مردم را نیز مسئولین می توانند انجام دهند، در صورتی که جز با مردم و همراهی آنان نمی توان راه موفقیت را پیمود.

قالیباف از گزینش مردم و تقسیم بندی آنها به سیاه و سفید، شیعه و سنی، انقلابی و ضد انقلابی و ... انتقاد کرد و گفت: همه انسانها مخلوق خدا هستند و این همان نگرش جهادی است که باید در امور مختلف جای خود را بیابد.

قالیباف از دیگر مواردی که باید بدان توجه داشت را بهره‌مندی از جوانان خواند و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن به دست جوانان رخ داده است. طی سال های گذشته نیز اگر نگاهی به پروژه‌های عظیم ایجاد شده همچون برج میلاد، اتوبان امام علی(ع) و اتوبان نیایش داشته باشیم در می‌یابیم که متوسط سن افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند زیر ۳۳ سال بوده است.

 قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه‌ریزی برای چگونگی اقدام در راه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شد و افزود: ما نباید صرفاً به تکرار مبانی این بیانیه بپردازیم بلکه می توانیم با بهره مندی از سبک زندگی جهادی، مراحل گام نهادن در این مسیر را تبیین و بدان عمل کنیم. جوانان امروز از مدیران امروز، پرکارتر و از جوانان اوایل انقلاب، ظرفیت بیشتری دارند و می‌توان از آنان بهره گرفت.

فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) همچنین به جهادگران پیشنهاد کرد که توانمندسازی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و گفت: اگر چه فعالیت های عمرانی و پزشکی نیز بسیار ارزشمند است اما عمده تلاش خود را بر توانمندسازی محرومان معطوف بدارید.

انتهای پیام

captcha