گروه‌های فلسطینی: مسجدالاقصی خط قرمز ماست
کد خبر: 3792165
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

گروه‌های فلسطینی: مسجدالاقصی خط قرمز ماست

گروه بین‌الملل ـ گروه‌های مبارز فلسطین اعلام کردند که مسجدالاقصی خط قرمز ماست و هرگز اجازه تداوم تعرضات دشمن صهیونیستی به شهر قدس را نخواهیم داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ این گروه‌ها با صدور بیانیه‌ای مشترک که نسخه‌ای از آن به این مرکز دورنگار شد، به اشغالگران صهیونیست درباره تداوم تعرضات به مسجدالاقصی و پاسداران این مسجد هشدار دادند.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند:«هرگز در قبال تجاوزات بی وقفه ارتش صهیونیستی به مسجد‌الاقصی بی تفاوت نخواهیم ماند، رژیم اشغالگر قدس باید در قبال تجاوزات و جنایات وحشیانه خود پاسخگو باشد.»

گروه‌های مذکور از توده‌های فلسطینی خواستند تا در باب الرحمه دست به قیام گسترده بزنند و به منظور پاسداری از مقدسات اسلامی و در رأس آنها مسجد الاقصی و به شکست کشاندن توطئه‌های شوم دشمنان علیه این مسجد همواره در این مکان مقدس حضور داشته باشند.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند که تمامی این تجاوزات و تعرضات در سایه سکوت خفت بار عربی و اسلامی و رقابت آشکار برخی سران کشورهای عربی با یکدیگر در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

در بخش دیگر این بیانیه خاطرنشان شده است که شتاب فزاینده سران کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اجلاس شوم ورشو، دشمن صهیونیستی را به تداوم تجاوزاتش علیه مسجد الاقصی و قدس تشویق کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم که مسجدالاقصی یک خط قرمز است و هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی آن به ضرر این رژیم تمام می‌شود و این رژیم و سران آن بهای سنگینی خواهند پرداخت.

گروه‌های مذکور از فلسطینیان خواستند به فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی خود علیه اشغالگران صهیونیست شدت بخشند.

اقامه نماز در باب الرحمه

گزارش‌ها همچنین حاکی است؛ صدها نفر از مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی شب گذشته(اول اسفندماه) در در پی بسته شدن «باب الرحمه»، از درهای اصلی مسجدالاقصی، در محوطه این مکان نماز خواندند.

این در حالی بود که تدابیر شدید امنیتی از سوی نیروهای رژیم اشغالگر قدس در مسجدالاقصی اعمال شده بود و نمازگزاران در محاصره صهیونیست‌ها، نماز خواندند.

انتهای پیام

captcha