مهلت 48 ساعته پاکستانی‌ها برای ترک هند
کد خبر: 3791866
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
در ادامه تنش دهلی و اسلام‌آباد انجام شد؛

مهلت 48 ساعته پاکستانی‌ها برای ترک هند

گروه بین‌الملل ــ دولت دهلی‌نو به پاکستانی‌های مقیم راجستان (بزرگترین استان هند که در شمال‌غربی آن واقع است) 48 ساعت مهلت داد که خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ در حالی که هند معتقد است اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) در حادثه تروریستی پلواما نقش داشته است، دولت پاکستان اتهامات دهلی‌نو را بی‌اساس دانسته و آن را اتهام‌زنی پیش از تحقیق می‌داند.

با توجه به نزدیک شدن سالگرد ارتحال معین‌الدین چشتی (صوفی بزرگی که در پاکستان ارادتمندان فراوانی دارد) بسیاری از مردم پاکستان قصد سفر به هند را داشتند، ولی دهلی‌نو اعلام کرده است که می‌تواند تمام ویزاهای صادر شده را باطل کند.

گفته می‌شود این اقدام هند پس از افزایش خشونت توسط هندوهای افراط‌گرا علیه مسلمانان در مناطق مختلف این کشور انجام شده است. از سوی دیگر دولت اسلام‌آباد با اعلام اینکه دیپلمات‌های این کشور در هند امنیت لازم را ندارند، سفیر دهلی‌نو را به وزارت خارجه احضار کرد.

داون نیوز در این باره نوشت: به سفیر هند تأکید شد که دولت متبوعش باید آداب دیپلماتیک را رعایت کرده و از تحت فشار قرار دادن نمایندگان رسمی پاکستان خودداری کند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: متأسفانه مدتی است که دیپلمات‌های پاکستانی تماس‌های ناشناسی دریافت کرده و در خاک هند تهدید می‌شوند.

گفتنی است، روند تحت فشار قرار دادن دیپلمات‌های پاکستانی در هند پیش از این نیز وجود داشته و باعث احضار سفیر هند شده بود.

برخی کارشناسان معتقد هستند که افزایش تنش میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد می‌تواند به نفع حزب حاکم هند در انتخابات پیش رو تمام شود.

انتهای پیام

captcha