همراه با طرح «مشکوة» حافظ قرآن می‌شوم
کد خبر: 3791487
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
نابینای شرکت‌کننده در طرح غیر حضوری حفظ قرآن:

همراه با طرح «مشکوة» حافظ قرآن می‌شوم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فاطمه عزیزی‌گودرزی از جمله شرکت‌کنندگان طرح مشکوة است که حدود دو ماه از آشنایی‌اش با این طرح می‌گذرد و امیدوار است این طرح از جمله طرح‌های مقطعی نباشد و حتی حاضر است که با هزینه شخصی استادم را برای خود نگهدارم تا طی برنامه حفظم را به اتمام برسانم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ فاطمه عزیزی‌گودرزی، حافظ هفت جزء ابتدایی و جزء سی‌ام قرآن است. او متولد سال 1352 در شهر اشترینان استان لرستان است که با تحصیلات دیپلم در حال حاضر به عنوان مربی مشغول به تعلیم روان‌خوانی، تجوید مقدماتی در مقطع بانوان بزرگسال در پایگاه بسیج حضرت معصومه(س) است.
چشمانش آستیگمات شدید است، اما اذعان دارد که مشکل ضعف بینایی‌اش آنگونه نیست که نیازمند به کمک فرد و یا افرادی باشد.
وی درباره نحوه آشنایی‌اش با طرح تلفنی آموزش قرآن «مشکوة» طرحی که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با همکاری سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با این طرح از طریق مسئول انجمن نابینایان شهر بروجرد آشنا شدم. به دلیل اینکه تدریس قرآن داشتم برای تکمیل فرآیند حفظم حضور در این طرح را به من پیشنهاد داد و سپس مشخصاتم را گرفت و به صورت اینترنتی در این طرح ثبت نام کردم و در حال حاضر حدود دوماه از شرکتم در این طرح می‌گذرد که طی آن استادم سرکار خانم مهربان با من در ارتباط است.
عزیزی‌گودرزی از سال پنجم ابتدایی در خانه به صورت غیر حضوری درس خواند؛ چراکه خانواده نگران او بودند که در مسیر رفت و برگشت به مدرسه برایش اتفاقی رخ دهد. او به همین صورت موفق به ادامه تحصیل تا مقطع پیش‌دانشگاهی شد و با وجود علاقه‌، اما نتوانست تحصیلاتش را در دانشگاه ادامه دهد. اما به دلیل علاقه‌مندی انگیزه زیادی به خواندن دروس علوم قرآنی داشت و شروع به قرائت قرآن آن هم به صورت تخصصی کرد.
او در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: سپس به دنبال حفظ قرآن رفتم و خوشبختانه با این طرح آشنا شدم تا هم محفوظات بیشتری از قرآن را داشته باشم و از همه مهمتر طی برنامه‌ای که از سوی طرح مشکوه داده می‌شود به تثبیت و مرور محفوظات گذشته بپردازم.

عزیزی‌گودرزی دارای مقام کشوری در سطح مسابقات دانش‌آموزی در رشته قرائت است. در ابتدا، قرائت قرآن را به دلیل علاقه شخصی با نوار صوتی استاد شهریار پرهیزکار دنبال می‌کرد و پس از حضور در کلاس و با توصیه استادش، به استماع تلاوت‌های استاد منشاوی پرداخت.
این حافظ قرآن درباره نحوه تماس مربی‌اش می‌گوید: مربی دو جلسه در هفته، شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها طی بازه زمانی 30 دقیقه‌ای با من در تماس تلفنی است. امیدوارم این طرح ادامه‌دار باشد تا بتوانم از طریق آن به حفظ کل قرآن آن هم به صورت مسلط برسم. حتی به مربی‌ام پیشنهاد دادم، حاضر هستم با هزینه شخصی این تماس‌ها را حتی با پایان یافتن طرح برقرار کنم تا بتوانم حفظم را با برنامه مشخص به پایان برسانم.
این حافظ قرآن با اشاره به شرایط خاصی که معلولان در جامعه دارند، اظهار کرد: این شرایط خاص ایجاب می‌کند تا نگاه ویژه به فعالیت‌هایمان شود به‌گونه‌ای که فضایی فراهم باشد تا استعداد و توانایی‌های این قشر نیز در کنار دیگر اقشار جامعه ارزیابی شود.
انتهای پیام

captcha