تنها راه حل بحران‌های کشور؛ استفاده از نیروهای جوان و مؤمن انقلابی
کد خبر: 3790225
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد:

تنها راه حل بحران‌های کشور؛ استفاده از نیروهای جوان و مؤمن انقلابی

گروه فعالیت های جهادی ــ‌ فرمانده کل سپاه پاسداران با انتقاد از اینکه چرا امروز در کشور برای مدیریت و بکارگیری ظرفیت عظیم جوانان، عزمی جدی از سوی مسئولان وجود ندارد‌، گفت: این در حالی است که تقریبا اکثر نیروهای عملیاتی در جبهه‌های دفاع مقدس، نیروهای جوان داوطلب بودند.

به گزارش ایکنا؛ سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعه ۲۶ بهمن‌ماه، در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به لطف خدا مشاهده کردیم که با حضور پررنگ جوانان، راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن‌ماه، با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد که برای این منظور باید از آحاد مردم به ویژه جوانان قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری برای آغاز دهه پنجم انقلاب گفت: ایشان بارها در این پیام به جوانان و نیروی جوان انقلابی اشاره کرده‌اند، اگر بخواهم در مورد دفاع مقدس صحبت کنم باید تأکید کنم که تقریبا اکثر نیروهای عملیاتی در جبهه‌ها نیروهای جوان داوطلب بودند. سؤال این است که چرا امروز در کشور برای مدیریت و به کارگیری ظرفیت عظیم جوانان، عزمی جدی از سوی مسئولان وجود ندارد‌.

جعفری در ادامه گفت: بنی‌صدر در اوایل جنگ با دیدگاه لیبرالی و کلاسیک از حضور نیروهای مردمی جلوگیری کرد. در دی ماه سال 59 وقتی عملیات هویزه به فرماندهی او شکست خورد، گفت ما دیگر باید با عراق مذاکره کنیم. امام(ره) نپذیرفت و عملیات‌های مردمی آغاز شد. بعد از تیرماه ۱۳۶۰، شهید صیاد شیرازی، فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش با همکاری فرمانده وقت کل سپاه، از نیروهای مردمی بهره بردند و پیروزی‌های قاطع در جبهه نصیب انقلاب شد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: تجربه دفاع مقدس نشان داد نیروهای جوان مؤمن و انقلابی، عامل نجات‌بخش و حل‌کننده بحران‌های کشور است. امام(ره) فرمودند که فتح بستان را تجهیزات نظامی رقم نزد، بلکه حضور جوانان بود. رهبر معظم انقلاب هم امروز به نیروی جوان و نقش‌آفرینی آن در آینده کشور امید دارند. بعد از جنگ، جوانان در عرصه‌های دیگری همچون عرصه امنیتی، نقش‌آفرینی اساسی به خرج دادند. بسیجی‌های جوان در فتنه ۸۸ و فتنه زمستان ۹۶ بسیار هوشیار بودند. همین امروز نیروهایی که در مرز کشور به دفاع مشغولند، جوان هستند.

وی افزود: جهاد فرهنگی که رهبر انقلاب به آن تأکید دارند، به دست جوانان، تقویت و جبهه‌ای تشکیل شده است. حرکت جهادی و سازندگی نیز امروز با حضور جوانان به نقاط مثبتی رسیده ولی کافی نیست و باید تقویت شود. ۴۰ هزار پایگاه بسیج وجود دارد، اما فقط ۱۱ هزار گروه جهادی بسیجی داریم. قابل قبول نیست که کسی بسیجی باشد، از امتیازات بسیج استفاده کند اما به سمت کارهای جهادی نرود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اعتقاد مدیریتی به استفاده از جوانان به وجود بیاید و برای این منظور، نظامات اداری باید تحول یابد. کاری که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، حضور در عرصه‌های مختلف جهادی برای خدمت به مردم است. اگر گروه‌های جهادی پراکنده کار کنند و سازماندهی واحد نداشته باشند، اهداف اصلی کار محقق نمی‌شود. برای این حرکت گسترده باید شبکه‌سازی و هدفمندسازی، محقق شود.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در مقطع زمانی فعلی، گسترش کمی و کیفی خدمت‌رسانی و رفع محرومیت از مردم، اولویت کشور ماست اما فعالیت‌های جهادی با تخصصی‌شدن کارها پیش برود. عرصه کار جهادی، تمرین مدیریت و زمینه‌سازی برای کسب تجربه است.

جعفری یادآور شد: اولین ویژگی هر کار جهادی طبق سخنان مقام معظم رهبری این است که با نیت خالص همراه باشد، ویژگی دوم این است که با تحمل سختی‌ها همراه شود و ویژگی سوم این است که مخالف پیدا کند؛ حرکتی جهادی است که دشمن پیدا کند، اگر در کار جهادی خود دیدید کسی مخالف شما نیست به کار خود شک کنید.

فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش با انتقاد از بعضی سیاستگذاری‌های اجرایی گفت: به کشتی‌های چینی مجوز صید داده شده است در حالی که خود مردم جاسک فقیر هستند. گروه های جهادی باید با این روحیه‌ها، مفاسد و مشکلات بجنگند. یک گروه جهادی وقتی به محله و روستایی می‌رود، باید با مشکلات اجتماعی که آنجا وجود دارد مقابله کند و این مسئله حتما دشمنانی به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - ۲۱:۴۲
0
0
چه باید بکنیم تا بیانیه مهم راهبردی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی و در آغاز چله دوم انقلاب به سرنوشت سند چشم انداز ۱۴۰۴ مبتلا نگردد؟
مطابق فرمایش فرمانده کل سپاه پاسداران سرلشکر محمدعلی جعفری تنها راهکاری که به ذهن خطور می کند که امتحانش را در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی در دهه ۶۰ انقلاب نشان داده است راه اندازی و استفاده از گروه های جهادی مطالبه گر خواسته های مردم و امر به معروف و نهی از منکر از دستگاهها و مسئولین کشور در پایگاههای بسیج سراسر کشور توسط جوانان می باشد.
captcha