مواضع رهبری درباره «FATF» و برجام صریح است
کد خبر: 3784198
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

مواضع رهبری درباره «FATF» و برجام صریح است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم با اشاره به نامه وزرا به رهبر انقلاب درباره «FATF»، «CFT» و پالرمو، گفت: مواضع مقام معظم رهبری درباره «FATF»، برجام و امثال اینها صریح است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 5 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، به شبهات وهابیت درخصوص مسئله شفاعت پرداخت و اظهار کرد: ادله مستند از قرآن و احادیث معتبر اهل سنت ادعای وهابیون در مشرک خواندن مسلمانان به خاطر اعتقاد به شفاعت را رد کرده است.

وی افزود: شفاعت از امور مسلم و مورد قبول همه مسلمین است که با اذن و اراده الهی توسط انبیا و اولیای الهی و بزرگان دین برای رهایی امت از عذاب و ارتقای درجات صورت خواهد گرفت.

این کارشناس دینی در ادامه با گرامیداشت ششم بهمن ماه، سالروز حماسه مردم شهر هزارسنگر آمل در مقابله با گروهک تروریستی «اتحاد کمونیست ها»، گفت: در اوایل انقلاب جنگل های شمال و حتی جنگل های تالش و اسالم محل اختفای گروهک های منافق شده بود که با مقاومت جانانه مردم در مقابل تروریست های مسلح، به ویژه در منطقه آمل که برای اشغال تهران برنامه داشتند، نقشه شوم آنها ناکام ماند.

امام جمعه اسالم با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص سرعت دادن به حرکت علمی کشور و تلاش برای پیشرفت همه جانبه علمی، تصریح کرد: باید علم را در خدمت تولید و اشتغال و رفع وابستگی به خارج قرار دهیم تا استقلال خودمان را در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی حفظ کنیم.

وی با اشاره به بازتاب گسترده خطبه های نماز جمعه هفته گذشته خود، خاطرنشان کرد: از یک بخش کوچک به نام اسالم، با استفاده از فضای مجازی و با همین تلگرام قدرت خطبه های نماز جمعه و صدایمان را به گوش دنیا رساندیم و نشان دادیم که می توان از فضای مجازی استفاده بسیار مفید و سودمندی هم داشت.

باقری با بیان اینکه فیلترینگ باید در راستای کنترل فضای مجازی باشد؛ نه محرومیت از آن، اضافه کرد: با توجه به بازتاب وسیع خطبه های نماز جمعه هفته گذشته درباره فیلترینگ در رسانه های داخلی و خارجی، بسیاری از نمایندگان محترم ولی فقیه در استان ها و مراجع عظام تقلید مطالب بیان شده را تایید کردند. رئیس جمهور نیز نسبت به اشتباه دولت درباره فیلترینگ غیر کارشناسانه تلگرام اذعان داشت، زیرا کسی با فیلترینگ کارشناسانه مخالف نیست.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه جایگاه دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه است، تصریح کرد: اخیرا هشت نفر از وزرای دولت نامه ای جهت تسریع رسیدگی به لوایح مربوط به «FATF»، «CFT» و پالرمو به مقام معظم رهبری نوشته اند، اما آیا براساس اصل 57 قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوای سه گانه، هر قوه با وظیفه خود آشنایی ندارد که در هر مسئله ای به رهبری نامه می نویسند؟!

امام جمعه اسالم مواضع مقام معظم رهبری درباره «FATF»، برجام و امثال اینها را صریح دانست و یادآور شد: چقدر مواضع رهبری را مورد توجه و عمل قرار دادید که اکنون مجددا برای ایشان نامه می نویسید؟! برجام چه خیری برای کشور و مردم داشت که «FATF» می خواهد داشته باشد؟! لذا مسئولان حواسشان را جمع کنند تا «FATF» موجب فریب شما نشود.

انتهای پیام

captcha