جشنواره‌های آیات دغدغه دینی هنرمندان را به تصویر می‌كشد
کد خبر: 3773190
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

جشنواره‌های آیات دغدغه دینی هنرمندان را به تصویر می‌كشد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جشنواره‌های آیات زمینه‌هایی برای بروز دغدغه‌های دینی هنرمندان را فراهم می‌كند و هنرمندان از این طریق این دغدغه‌ها را به تصویر می‌كشند.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: جشنواره‌های آیات در همه زمینه‌های فرهنگی، هنری ادبی در قالب 16 جشنواره در سراسر کشور اجرا می‌شود كه دبیرخانه هر كدام از این جشنواره‌ها در یك استان قرار دارد.
وی افزود:‌ هدف از برگزاری جشنواره آیات این است که از ظرفیت‌های موجود در آموزه‌های قرآنی و سیره و معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.

شرکت در جشنواره‌های آیات ‌
امیرنیا اظهار كرد: هر فرد با هر توان و تخصصی می‌تواند در این جشنواره‌ها شرکت کند و هنر خود را در معرض دید دیگران قرار دهد و آن را متمسکی قرار دهد برای اینکه دیگران با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شوند.

تلاش برای تقویت ارتباط متدینین و هنرمندان ‌
وی با بیان اینكه در کنار این‌ها می‌خواهیم ارتباط بین جامعه متدینین و هنرمندان را تقویت کنیم، گفت: متأسفانه میان هنرمندان و كارهای دینی فاصله‌ای احساس شد اما جشنواره‌های آیات به خوبی نشان می‌دهند كه هنرمندان ما دغدغه دین و باورهای مذهبی دارند اما زمینه بروز آن برایشان میسر نبوده است لذا این جشنواره‌ها در واقع ارتباط میان متدینین و هنرمندان را تقویت می‌كند.

‌8 جشنواره آیات در هر سال
مدیركل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن ارشاد یادآور شد: با توجه به اینکه جشنواره آیات دو سالانه است، ما هر سال 8 جشنواره را برگزار می‌کنیم که این جشنواره‌ها در زمینه‌های صنایع دستی، شعر، خوشنویسی، مطبوعات، نقاشی و غیره برگزار می‌شوند.
وی به میزبانی شیراز از جشنواره هنرهای نمایشی آیات اشاره كرد و گفت: برای اینكه جشنواره تئاتر دارای قوت بیشتری شود، جشنواره فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی طراحی کردیم که این جشنواره می‌تواند به جشنواره تئاتر آیات نیز كمك كند.

‌میزبان ‌جشنواره آیات در سال جاری
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد كه آخرین اختتامیه جشنواره آیات مربوط به جشنواره حكمت و نیایش است كه درباره نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha