بررسی مسائل علمی تخصصی اربعین؛ موضوع نشست مشترک در کربلا
کد خبر: 3758872
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
در دیدار با نماینده آستان مقدس حسینی عنوان شد؛

بررسی مسائل علمی تخصصی اربعین؛ موضوع نشست مشترک در کربلا

گروه بین الملل- برپایی نخستین نشست با موضوع بررسی مسائل علمی و تخصصی اربعین از جمله موضوعاتی بود که در دیدار معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ «لاله افتخاری» معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت و گو کرد. این دیدار پس از برپایی نخستین همایش «پیام‌های جهانی اربعین» و با حضور نمایندگانی از آستان مقدس عباسی صورت گرفت.

در این نشست مباحثی درباره موضوع زنان و خانواده مطرح شد و مقرر شد که در حوزه برخی موضوعات با رویکرد اربعین، از طریق سایت آستان مقدس حسینی به تبادل تجربیات پرداخته شود.

بر مبنای این دیدار، توجه به مسائل علمی و تخصصی اربعین، نخستین موضوع در برپایی نشست‌های مشترک خواهد بود.

همچنین انتقال تجربیات، چاپ و نشر و ترجمه آثار با موافقت دو آستان مقدس عباسی و حسینی صورت می‌گیرد تا همفکری بیشتری در حوزه اربعین انجام شود.

یادآور می‌شود، همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در عراق، پنج نشست تخصصی در مقر ستاد فرهنگی اربعین برپا می‌شود. این نشست‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی برگزار می‌شود که بخشی از آنها با موضوعات تخصصی در حوزه بانوان و بخش دیگر در راستای فعالیت‌های گروه‌های بین‌الملل مرتبط با ستاد اربعین هستند.

انتهای پیام

captcha