آغاز به کار مرکز مستندنگاری موزه ملی قرآن کریم
کد خبر: 3758359
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

آغاز به کار مرکز مستندنگاری موزه ملی قرآن کریم

گروه جامعه ــ پس از آن‌که نخستین کارگاه آموزشی اسکن تخصصی نسخ خطی، در مرکز اسناد موزه ملی قرآن کریم برگزار شد، مرکز مستندنگاری موزه ملی قرآن کریم از فردا، دوم آبان‌‌ماه، آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی موزه ملی قرآن، نخستین کارگاه آموزشی اسکن تخصصی نسخ خطی، توسط مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جاپکو، در مرکز اسناد موزه ملی قرآن کریم برگزار شد.

ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان جاپکو، این کارگاه آموزشی را به شیوه استاد شاگردی و به صورت کارگاهی و عملی در مرکز اسناد موزه ملی قرآن کریم به صورت آموزش سخت‌افزار و نرم‌افزار(‌نرم افزار ویونا) برگزار کرد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت فشرده چهار ساعته آموزش داده شد، افزود: این کارگاه آموزشی به صورت کاملا عملی و به صورت پرسش و پاسخ و رفع عیب‌یابی و تنظیمات اولیه دستگاه برگزار شد.

لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن کریم هدف از برگزاری این گارگاه را بایگانی الکترونیکی و آرشیو آثار اسکن شده نسخ خطی و آثار نمایشگاهی نسخه‌های ذی قیمت موزه ملی قرآن کریم جهت استفاده و دسترسی اساتید، پژوهشگران، محققان و دانشجویان رشته‌های مرمت، نسخه شناسی و تذهیب و ... بیان کرد و گفت: با ارائه آموزش‌های مرتبط مرکز مستندنگاری موزه ملی قرآن کریم از فردا، دوم آبان‌‌ماه، آغاز به‌کار می‌کند.

انتهای پیام

captcha