بازسازی قدیمی‌ترین مسجد آفریقا در اتیوپی
کد خبر: 3758329
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

بازسازی قدیمی‌ترین مسجد آفریقا در اتیوپی

گروه بین‌الملل – مسجد «نجاشی» که گفته می‌شود قدیمی‌ترین مسجد ساخته شده در قاره آفریقا است، در اتیوپی بازسازی شد.

بازسازی قدیمی‌ترین مسجد آفریقا در اتیوپیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ مسجد نجاشی که نام آن برگرفته از یکی از پادشاهان اتیوپی (حبشه) است که مدتی میزبان تعدادی از صحابه پیامبر اکرم (ص) بود، در 790 کیلومتری شمال «آدیس آبابا» پایتخت این کشور واقع است.

این مسجد که در فضایی بزرگ ساخته شده و مقبره 15 تن از صحابه پیامبر اکرم (ص) در آن جای دارد، اخیرا با کمک سازمان همکاری و مشارکت ترکیه (TIKA) بازسازی شده است.

«نصیر سیدی صالح» بازدیدکننده‌ای از کشور آلمان که از دیدن این مسجد بسیار خوشحال است، می‌گوید: دیدن این مسجد یک شگفتی دلپذیر است. بنابر مطالعات قبلی خود، فکر می‌‌کردم این مسجد بنایی قدیمی باشد اما ظاهر آن به گونه‌ای است گویی طی یک یا دو سال اخیر ساخته شده است.
 
میزبانی از مسیحیان
«علی محمد ابراهیم» امام جماعت این مسجد از همکاری ترکیه برای بازسازی این مسجد قدردانی کرد و گفت: پس از بازسازی مسجد، تعداد بازدید کنندگان بسیار افزایش یافته است و نه تنها مسلمانان که مسیحیان نیز برای دیدن مسجد به اینجا می‌آیند. اینجا مکانی امن و آرام برای بازدیدکنندگان است و باید مردم بیشتری برای بازدید بیایند زیرا دیدن این مکان ارزش طی کردن مسافت‌های دور را دارد.

انتهای پیام
 
captcha