از کمیسیون صنایع تا وزارت صمت
کد خبر: 3757904
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

از کمیسیون صنایع تا وزارت صمت

رضا رحمانی که در تاریخ اول اسفند ۱۳۸۲، درسن ۳۷ سالگی پس از گذراندن تجربه های مختلف در حوزه معاونت و مدیریت در صنایع مختلف پا به مجلس هفتم گذاشت، پس از گذشت ۱۵ سال به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت،معدن وتجارت از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: او که پس از حضور در مجلس هفتم، با اقبال مردم تبریز، اسکو و آذرشهر مواجه شد در دوره های هشتم و نهم مجلس نیز حضور یافت و در آخرین دوره حضورش در مجلس به ریاست کمیسیون صنایع و معادن رسید.

پس پایان کار مجلس نهم، و حضور حسن روحانی در صدر دولت، رحمانی به دولت ورود کرد و در پست هایی چون معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و پس الز آن قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، مشغول فعالیت شد.

او در این دوره ریاست هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد مقابله با آثار تحریم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مجری طرح رونق تولید، رییس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های فعالیت صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفرهای استانی رییس جمهوری و عضو شورای عالی بیمه را نیز در کارنامه خود دارد.

این دولتمرد ۵۲ ساله امروز که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک از سازمان مدیریت صنعتی، دوره دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی سهند و عضو شورای عالی پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی است؛ وی همچنین موفق به دریافت لوح تقدیر معاون برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر نمونه در جشنواره شهید رجایی، مدیر نمونه شرکت تراکتورسازی ایران و مدیر نمونه مجتمع آلومینیوم المهدی شده است.

**پیش بینی «برنامه های اجرایی خاص»در شرایط تحریم

وی شنبه شب پس از آنکه حسن روحانی با استعفای محمد شریعتمداری موافقت کرد به عنوان سرپرست وزارت خانه و صبح یمشنبه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد.

ظهر روز یکشنبه رضا رحمانی،گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های خود را برای تصدی بر این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

رحمانی در برنامه خود،با تشریح نقش صنعت،معدن وتجارت به عنوان پیشران اقتصاد کشور، محورهای برنامه پیشنهادی خود را عمدتاً بر محور تحقق اصل حمایت هدفمند از تولید و صنایع تولیدی و رقابت پذیر نمودن بخش صنعت، توجه ویژه به تسهیل تجاری و توسعه تجارت داخلی ، رعایت کیفیت ارائه خدمات بازرگانی و همچنین تنظیم بازار با رویکرد آرامش بخشی اجتماعی و اقتصادی، کاهش نوسانات بازار و تامین مایحتاج عمومی و اقلام اساسی حساس و ضروری بویژه برای اقشار آسیب پذیر با بهره گیری از نیروی انسانی و همکاران صدیق و خدمتگزار عنوان کرده است.

همچنین حمایت هدفمند از تولید کالای ایرانی که به توانمند سازی فعالان و مقاوم تر نمودن کشور در برابر تکانه های محیطی و اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی در بخش صنعت ، معدن و تجارت می انجامد،از دیگر برنامه های رضا رحمانی است.

در این برنامه همچنین،با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه به لحاظ اقتصادی، اشتغال و سایر تنگناهای موجود در شرایط تحریم، بخشی تحت عنوان “برنامه های اجرایی موضوعات خاص در بخش صنعت، معدن و تجارت” به صورت ویژه، تدوین و تأکید شده است تا در صورت اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در قالب پروژه های ویژه با استفاده از تیم اجرایی توانمند در زمانبندی مشخص سازماندهی و سریعا با مشارکت نخبگان و خبرگان علمی، صنعتی، معدنی و تجاری و نهادها و تشکل های بخش خصوصی اجرایی گردد.

captcha