المپیک 2020 از نگاه نخستین بوکسور محجبه آلمان
کد خبر: 3756169
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

المپیک 2020 از نگاه نخستین بوکسور محجبه آلمان

گروه بین‌الملل ـ «زینا ناصر»، بوکسور محجبه در آلمان، نام آشنایی برای علاقمندان به ورزش در جهان است، او این روزها خود را برای المپیک 2020 توکیو آماده می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ این دختر برلینی فقط در میدان ورزشی مبارزه نکرده است، بلکه با جنگندگی توانسته، حق و حقوقش را بگیرد. زینا ناصر همه تابوها را شکست و اولین قهرمان محجبه بوکس در آلمان شد. تغییر قوانین در رقابت‌های آماتور ورزشی، راه مسلمانان معتقد را به مسابقات بوکس قهرمانی آلمان باز کرد.

«زنی ریزه‌اندام با روسری سیاه در رینگ مسابقه»، این تصویر از دختر برلینی لیبیایی‌تبار باعث معروف شدن او در سراسر جهان شده است. زینا با پوشیدن اولین لباس ورزشی اسلامی که کاملا بدن و موهایش را می‌پوشاند، چهرۀ تجاری جدیدی برای «نایک»؛ تولیدکننده آمریکایی لباس‌های ورزشی است.

زینا ناصر می‌گوید:«دین برای من مهم است. اما پوشیدن روسری نباید مانعی برای ورزش کردن شود.» او به طور منظم به مسجدی در برلین می‌رود و چندین بار در روز نماز می‌خواند. پنج سال پیش که او برای اولین مبارزه در میدان بوکس ثبت‌نام کرد، به دلیل پوشیدن روسری از مسابقه بازماند. تا آن زمان، مبارزه دختران محجبه در بوکس، براساس قوانین آلمان ممنوع بود. بنابراین برای انتخاب میان حجاب یا رقابت در میدان بوکس، با یک تصمیم دشوار مواجه شد، اما به خود و اعتقاداتش پایبند بود.

قهرمانی در 18 مسابقه
بنا به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ او با کمک مربی‌اش، تغییراتی در بوکس آماتور به‌وجود آورد. این دختر جوان با افتخار می‌گوید:«من تنها بوکسور محجبه آلمانی بودم و نقشم شبیه یک درب بازکن برای زنان دیگر بود.» او همچنین باید والدینش را متقاعد می‌کرد. ناصر گفت:«آنها نگران من بودند.» در حال حاضر آنها و سایر خانواده‌اش به این دختر افتخار می‌کنند. برخی از آنان از راه دور از طریق واتس‌اپ برای مبارزاتش به او تبریک می‌گویند.

او در ۱۸ مسابقه، قهرمان رده سبک وزن بوکس آلمان شد. مقصد بعدی زینا المپیک تابستانی 2020 در توکیو است. زینا ناصر نه تنها در ورزش موفق است، بلکه در حال حاضر با دریافت بورسیه،‌ در رشته علوم تربیتی و جامعه‌شناسی در دانشگاه پوتسدام تحصیل می‌کند. او همچنین در تئاتر ماکسیم گورکی، نقش یک زن مسلمان معتقد را بازی می‌کند. اما این روح مبارزه از کجا آمده است؟ او می‌گوید: «زادگاه من برلین، الهام‌بخش من است و مرا در ورزش و مدرسه پیش می‌برد.»

انتهای پیام

captcha