کلاف سردرگم همکاری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3756100
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

کلاف سردرگم همکاری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همکاری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسات قرآنی به دلایل مختلف به موضوعی مبهم تبدیل شده است.

کلاف سردرگم همکاری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، در حالی که طی سال‌های اخیر در سطح کشور توسعه و تقویت مؤسسات و مدارس قرآنی رو به افزایش است در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود فضای فیزیکی مناسب و عدم تعامل مطلوب بین مسئولان فرهنگی استان با مؤسسات قرآنی هر ساله از تعداد این مؤسسات کاسته می‌شود.
از جمله این مؤسسات، می‌توان به مؤسسه قرآنی سبطین در سی‌سخت اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ در گروه سنی نوجوانان و جوانان بانو و آقا با فعالیت ۴ مربی و اخذ مجوز از ارشاد اسلامی تاسیس شده است.
مکان مؤسسه ملک آموزش و پرورش دنا است که هر بار با تغییر مدیر این بخش شهرستان، با استرس گرفتن فضای فیزیکی به سر می‌برد، ضمن اینکه نوشتن طومار مردم و پیگیری‌های مدیر مؤسسه و ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی بی فایده بوده است. ناگفته نماند که آموزش و پرورش از مدیر این مؤسسه خواسته بود که دانش‌آموزان را استعدادیابی قرآنی کند.
مدرسه غیردولتی ریحانه‌النبی(س) یاسوج نیز سال گذشته با ۴۵ دانش‌آموز دختر در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در منطقه عدل یاسوج با استقبال وِیژه راه‌اندازی شده است.
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با درخواست جذب کارکنان قرآنی غیرمتخصص، سنگ‌اندازی و گزارش‌های ارسالی نابجا باعث عدم همکاری با این مدرسه شده است.
به منظور شفاف شدن موضوع سراغ سیدبهاءالدین ملک حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا از ابعاد این مسئله آگاه شویم.
ملک حسینی در خصوص تفاهم نامه با وزارت قرآن که نوبت عصر مدارس به فعالیت و برنامه‌های قرآنی اختصاص داده شود، گفت: متاسفانه به علت کمبود فضای فیزیکی در استان مدارس ابتدایی در شهرستان بویراحمد دو نوبته برگزار می‌شوند.
وی افزود: قرار شد تنها به دارالقرآن‌های دولتی مکان دهیم و در حال حاضر 12 دارالقرآن آموزش و پرورش استان در حال فعالیت هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فعالیت و برنامه‌های مدیر مؤسسه قرآنی سبطین دنا برکسی پوشیده نیست، افزود: ما به مؤسسه قرآنی سبطین مکان دادیم و برنامه و درخواست مدیر این مؤسسه جهت تاسیس مدرسه قرآنی بوده که این موضوع از لحاظ قانونی آموزش و پرورش را با مشکل مواجه می‌کرد.
ملک‌حسینی در خصوص مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج نیز یادآور شد: درخواست مدیر این مؤسسه جهت راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی قرآنی بود، ضمن اینکه با وجود موافقت مدیرکل با فعالیت این مؤسسه در یکی از مکان‌های آموزش و پرورش، رئیس اداره شهرستان بویراحمد عنوان کرده است شاخص‌های درخواستی ما را دارا نیست.
حال به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد روزافزون خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، نباید کمبود فضاهای فیزیکی باعث اخلال در توسعه و فعالیت این مؤسسات شود.
و جا دارد که مسئولان برای پرکردن این خلا تدابیر لازم را اندیشیده و به فکر چاره‌ای اساسی برای تقویت و توسعه مؤسسات قرآنی در سطح استان باشند.
انتهای پیام

captcha