روایت چوپانی که معمار عاطفه شد
کد خبر: 3753395
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

روایت چوپانی که معمار عاطفه شد

گروه اجتماعی - محمد درکی، چوپانی است که در روستای محمدآباد علم از توابع شهرستان قاین زندگی‌کند و تمام دارایی‌اش را برای ساخت سالن چند منظوره و نمازخانه در یک مدرسه هزینه کرده است.

روایت چوپانی که معمار عاطفه شد/ دارایی‌ام؛ فدای رفع محرومیت

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کمک به همنوعان و دستگیری از آنان، یکی از ارزش‌ها و اصول تاکید شده دین اسلام است.
یکی از مصادیق کمک به همنوعان، مشارکت در ساخت مدارس است. با یکی از خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی آشنا شدم. برای صحبت با او به کیلومترها دور از مرکز استان سفر کردم.
محمد درکی، چوپانی است که در روستای محمدآباد علم از توابع شهرستان قاین زندگی‌ می‌کند و تمام دارایی‌اش را برای ساخت سالن چند منظوره و نمازخانه در یک مدرسه هزینه کرده است.
شغل اصلی او، کشاورزی، دامداری و چوپانی است، او 50 سال دارد اما کار خیر و رزق حلال توانایی‌اش را همچون جوانی زیاد کرده است.
محمد درکی، خیر مدرسه‌ساز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: چند سال پیش فرزندم، رضا درکی به همراه دو فرزندش در تصادف فوت کرد. پس از رفتن فرزندم تصمیم گرفتم کاری کنم تا روح او شاد شود، بنابراین تصمیم به کمک به تحصیل دانش‌آموزان گرفتم.
این چوپان مدرسه‌ساز بیان کرد: زمینی که متعلق به من و فرزندم بود، فروختم و در روستای محمدآباد علم برای مدرسه‌ای، نمازخانه و سالن چندمنظوره ساختم چرا که آن مدرسه به این مکان‌ها نیاز داشت.
درکی با اشاره به اینکه مدت دو سال است که در حال ساخت این مکان هستم، تصریح کرد: در حدود 50 میلیون تومان برای ساخت این مکان هزینه کردم که امیدوارم باعث شادی خداوند و آرامش روح فرزندم شود.
وی با بیان اینکه تمام دارایی‌ام را برای رفع محرومیت می‌دهم، اظهار کرد: همیشه دوست داشتم در کار خیری سهیم باشم تا کمی از درد مردم کاهش یابد و با این کار امیدوارم توانسته باشم کمی از محرومیت مردم را جبران کنم.
از او پرسیدم تا چه زمانی به این کار ادامه می‌دهی، پاسخش صریح و روشن بود: تا زمانی که جان در بدن داشته و توان داشته باشم در راه رفع محرومیت مردم تلاش می‌کنم.
این چوپان مدرسه ساز بیان کرد: حاصل زندگی من پنج فرزند است که همگی آنان را به کار خیر تشویق می‌کنم چرا که این کارهای خیر زندگی انسان را به نور خداوند روشن می‌کند.
درکی در پایان صحبت‌هایش دست‌هایی که از کار زیاد پینه بسته بود، بالا برد و گفت: از خداوند برای ملت ایران سربلندی و پیروزی را آرزو دارم.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha