پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت درگذشت عزت‌الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری
کد خبر: 3739658
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت درگذشت عزت‌الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری

کانون خبرنگاران نبأ ــ امیر نصیربیگی در پیامی درگذشت عزت‌الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری را به جامعه هنری کشور و بالاخص خانوده این دو هنرمند گرانقدر تسلیت گفت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، امیر نصیربیگی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در پیامی درگذشت عزت‌الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری را به جامعه هنری کشور و بالاخص خانوده این دو هنرمند گرانقدر تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:
«هنر امروز ما هنر مقاومت است نه هنر تسلیم و سازش؛ این‌گونه هنر، شرط اصلی آگاهی و زمان‌شناسی و نیز شجاعت و گستاخی در برابر تهاجم وحشیانه‌ای است که در آن از همه ابزارها برای سرکوبی و به ذلت کشانیدن ملت ما استفاده می‌شود.(مقام معظم رهبری)
امروز ملت بزرگ و شریف ایران در سوگ هنرمندان دیگری از جامعه هنر متعهد، ارزشی و انقلابی، استاد «سیدضیاء‌الدین دری» کارگردان سینما و تلویزیون، خالق آثار فاخر و ماندگار «کیف انگلیسی و کلاه پهلوی» و همچنین استاد «عزت‌الله انتظامی» چهره ماندگار بازیگری تاریخ سینمای ایران نشسته‌اند.
بی‌تردید همت والای استادان گرانقدر و محترم در کسوت هنرمند متعهد و خردمند که در عرصه هنر به‌منظور صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی نقشی برجسته داشته‌اند، توشه و ذخیره‌ای است بس گران که در سرای باقی و روز جزا با پاداش و واسعه حضرت حق تجلی می‌یابد.
ضایعه دردناک و اسفناک درگذشت دو هنرمند متعهد و انقلابی مرحوم عزت‌الله انتظامی و مرحوم سیدضیاء‌الدین دری را که همواره در مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و در باب احیای هویت و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و مبارزه با استعمار و استکبارستیزی آثار قابل تأملی از خود به یادگار گذاشته‌اند را به جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم جامعه هنری کشور به تأسی از تعهد و پشتکار این دو هنرمند فقید و انقلابی بتواند هنر انقلاب را بیش از پیش شکوفا و بالنده کند.
بنده ضمن تسلیت و آرزوی صبر به خانواده محترم و داغدار این دو هنرمند بزرگ و فرهیخته و جامعه هنری کشور، از خداوند منان برای آن دو عزیز سفر کرده آرزوی غفران و رحمت واسعه الهی را دارم.
روحشان قرین رحمت باد
السلام و علیکم و رحمه الله و برکاته».
حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

captcha