وال‌استریت اوج گرفت
کد خبر: 3739406
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

وال‌استریت اوج گرفت

با انتشار اخبار خوب و پیشرفت در حل اختلافات تعرفه‌ای ایالات‌متحده با شرکای تجاری خود یعنی چین و مکزیک، سهام آمریکا در مقادیر بالاتری بسته شدند.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: در پایان معاملات روز جمعه، با انتشار اخبار خوب و پیشرفت در حل اختلافات تعرفه‌ای ایالات‌متحده با شرکای تجاری خود، چین و مکزیک، سهام آمریکا در مقادیر بالاتری بسته شدند؛ بر این اساس، داوجونز و اس‌اندپی رشد خود را ادامه دادند و شاخص نزدک مثبت شد.

وال‌استریت ژورنال نیز روز جمعه گزارش داد: مذاکره‌کنندگان چینی و آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای گفتگوهایی جهت حل‌ و فصل کردن مناقشات تجاری خود قبل از اجلاس نوامبر خود هستند. به علاوه وزیر اقتصاد مکزیک، آلفونسو گوجاردو، گفت که امیدوار است تا اواسط هفته پیش رو قرارداد مهم تجارت آزاد آمریکای شمالی، نفتا، را جمع و جور کند.

سهام صنعتی آسیب‌پذیر از مناقشات تجاری، رهبری رشد سهام در شاخص اس‌اندپی و داوجونز را به عهده گرفتند؛ شاخص صنعتی اس‌اندپی ۰.۶ درصد رشد کرد. این بخش با جهش ۲.۳ درصدی سهام کاترپیلار اوج گرفت.

این هفته اس‌اندپی و داو به سود هفتگی دست یافتند؛ اما نزدک در همین دوره زمانی ضرر کرد. در بین گروه معروف فانگ (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل)، همه به جز اپل ضرر کردند. شرکت سازنده آیفون توانست در معاملات دیروز ۰.۲ درصد رشد کند و سهام خود را به بالاترین سطح تاریخ این شرکت برساند.

سهام تسلا ۸.۹ درصد سقوط کرد و بدترین روز خود در ۲ سال اخیر را به ثبت رساند. شاخص صنعتی داوجونز ۱۱۰.۵۹ واحد، یا ۰.۴۳ درصد رشد کرد و به ۲۵۶۶۹.۳۲ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۹.۴۴۴ واحد یا ۰.۳۳ درصد رشد کند و به ۲۸۵۰.۱۳ واحد برسد. کامپوزیت نزدک ۹.۸۱ واحد یا ۰.۱۳ درصد بالا آمد و در ۷۸۱۶.۳۳ واحد بسته شد.

فصل اعلام درآمدهای ربع دوم سال شرکت‌ها به خط پایان خود نزدیک می‌شود. طبق آمار تامپسون رویترز، از ۴۶۷ شرکت تحت اس‌اندپی۵۰۰ که درآمدهای خود را اعلام کرده‌اند، ۷۹.۲ درصد فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده‌اند.

captcha