رد درخواست شهروندی زوج مسلمان در سوئیس
کد خبر: 3739210
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
به دلیل خودداری از دست دادن با جنس مخالف صورت گرفت؛

رد درخواست شهروندی زوج مسلمان در سوئیس

گروه بین‌الملل - شهرداری شهر لوزان سوئیس درخواست شهروندی یک زوج مسلمان را به دلیل خودداری آن‌ها از دست دادن با افرادی از جنس مخالف رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، شهردار لوزان علت این اقدام را احترام نگذاشتن این زن و شوهر مسلمان به اصل برابری جنسیتی عنوان کرد.

گرگور جنود گفت: کمیسیون مربوطه چند ماه پیش بررسی درخواست این دو نفر را آغاز کرده بود و در تصمیمی که روز جمعه اعلام شد، به این نتیجه رسید که آن‌ها همه معیارهای لازم برای شهروندی سوئیس را ندارند.

وی افزود: آزادی دین در قوانین کانتون وو ) یکی از ‌کانتون‌ها یا استان‌های  سوئیس که لوزان مرکز آن است) تضمین شده است اما عمل به مسائل دینی نباید خارج از چارچوب قانون باشد.

پیر آنتوان هیلبرند، معاون شهردار لوزان و یکی از اعضای کمیسیون بررسی درخواست شهروندی، نیز با دفاع از این تصمیم آن را غلبه قانون اساسی سوئیس و اصل برابری زن و مرد بر تعصب توصیف کرد.

این زوج مسلمان برای درخواست تجدید نظر در این تصمیم کمیسیون مزبور سی روز فرصت دارند.

پیش از این نیز در سال 2016 میلادی خودداری دو دانش‌آموز مسلمان در مدرسه‌ای در شمال سوئیس از دست دادن با معلمشان جنجال زیادی به پا کرد.

این دو پسر مسلمان که اصالتاً اهل سوریه بودند، بنا بر دستورات مذهبی با معلم خود که یک زن بود دست ندادند. مسئولین مدرسه ابتدا با این مسئله موافقت کردند اما پس از آ‌ن که موضوع به رسانه‌ها کشیده شد، مسئولین منطقه‌ای تصمیم مدرسه را غیرقانونی دانستند و بر ضرورت دست دادن همه دانش‌آموزان با معلم خود به نشانه احترام به معلم تاکید کردند.

انتهای پیام

captcha