برپایی طرح «سلاله‌ها و جوانه‌های نور»
کد خبر: 3739191
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

برپایی طرح «سلاله‌ها و جوانه‌های نور»

گروه جهاد و حماسه ــ طرح «سلاله‌ها و جوانه‌های نور» با هدف آگاهی‌دهی به نوجوانان و جوانان در آستانه ورود به دانشگاه درباره تاثیر نپذیرفتن از جریان ضدفرهنگی موجود در فضای خارج از محدوده دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ طرح «سلاله‌ها و جوانه‌های نور» یکی از طرح‌‌هایی است که به کوشش سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت‌های زنان در دفاع مقدس در سه سطح برگزار می‌شود. نوجوانان و گروه سنی دوره دوم متوسطه از جمله گروه‌های هدف این طرح‌ها هستند.

طرح سلاله‌ها و جوانه‌های نور برای دانش‌آموزان گروه سنی دبیرستان و مقطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود. دلیل اجرای این طرح برای این گروه آن است که دانش‌آموزان مورد نظر طی یک، دو سال آینده وارد دانشگاه می‌شوند و تحت تاثیر جریان ضدفرهنگی موجود در فضای خارج از محدوده دانشگاهی قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه هدف اصلی نحله‌های کاذب، دانشجویان و جوانان هستند، باید تلاش کرد که آگاهی نسبی در اختیار این گروه قرار گیرد تا با آگاهی نسبی وارد دانشگاه شوند.

از سویی طرح «خورشید خانه‌ات باش» نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد فرهنگی برای بانوان متاهل است تا آنان مهارت‌های فردی و اجتماعی را بیاموزند و مشاوره را یاد بگیرند. در این فعالیت، نظریات و اهمیت اهداف و ضرورت‌ها و این موضوع که دشمن در جنگ ناخودآگاه چه می‌کند مورد توجه قرار گرفته است.

از اساتیدی که در این دوره به ارائه مباحث مرتبط پرداختند می‌توان به استاد امین بسطامی، کارشناس امور رسانه و سینما اشاره کرد. ابهری،‌ رئیس انجمن حقوق بشر اسلامی و حامیان صلح پایدار نیز یکی دیگر از اساتید این طرح به شمار می‌رود که بانوان را از نظر عملکرد رسانه و حضور در فضای مجازی آگاه کرده است.

انتهای پیام

captcha