سرنوشت بودجه فعالیت‌های قرآنی خوزستان در پرده ابهام
کد خبر: 3739149
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱

سرنوشت بودجه فعالیت‌های قرآنی خوزستان در پرده ابهام

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ چند ماه است که به گفته مسؤولان معاونت قرآن و عترت ارشاد سهمیه ۲۰ استان از اعتبارات قرآنی سال ۹۶ واریز شده و بر اساس سهمیه‌بندی شورای توسعه فرهنگ قرآنی این سهمیه برای استان خوزستان ۶۲ میلیون تومان اعلام شده است، با وجود این دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خوزستان تاکنون جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری شفاف درباره نحوه هزینه‌کرد این اعتبار برگزار نکرده است.

سرنوشت بودجه فعالیت‌های قرآنی خوزستان در پرده ابهام 

به گزارش ایکنا از خوزستان، به گفته مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد سهمیه ۲۰ استان از اعتبارات قرآنی سال ۹۶ در ماه‌های پایانی همان سال واریز شد و بر اساس سهمیه‌بندی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ماه‌های پایانی سال ۹۶ به هر استان مبلغی متناسب با نیاز و فعالیت‌ها تخصیص پیدا کرد که این سهمیه برای استان خوزستان ۶۲ میلیون تومان اعلام شده است.

علی‌رغم انتظارات برای برگزاری شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان برای تعیین تکلیف این اعتبار قرآنی و تصمیم‌گیری برای نحوه هزینه‌کرد آن، این اتفاق پس از واریز بودجه قرآنی در استان نیفتاد.

مطالبه اعضای شورا و قرآنیان استان خوزستان
مدتی است که صحبت بر سر این مبلغ در میان اتحادیه مؤسسات قرآنی و اعضای شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی مطرح است و تصمیم‌گیری درباره هزینه‌کرد این بودجه قرآنی در صحن شورای قرآنی استان، مطالبه اعضای شورا و قرآنیان استان است.

سیدکریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برگزاری جلسه شورای قرآنی گفت: جلسه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان یکشنبه ۲۸ مردادماه تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: این شورا در سه محور پیش نویس منشور توسعه قرآنی استان خوزستان، گزارش فعالیت کارگروه‌های زیرنظر شورا؛ مثل کارگروه آموزش، تبلبغ و ترویج و کنکاشی در مورد کار‌های قرآنی دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

انجام مقدمات نقشه راه شورای قرآن!
موسوی درباره پیش نویس منشور توسعه قرآنی استان گفت: پیش نویس این منشور در اختیار همه ادارات و سازمان‌هایی که عضو شورا هستند قرار گرفته است و به دنبال این هستیم که این منشور را به عنوان یک نقشه راه در نظر بگیریم که مقدمات آن در حال انجام است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: منشور قرآنی استان یک منشور کاملا مشخص است که در بقیه استان‌ها اتفاق افتاده است و به دنبال آن هستیم که منشوری برای کل استان تدوین کنیم. یکی از اهداف تشکیل شورای قرآن این است که منشور توسعه قرآنی استان نوشته شود.

وی در پاسخ سؤالی درباره تصمیم‌گیری درباره بودجه قرآنی استان که در ماه‌های گذشته به استان تعلق گرفته است، گفت: دبیر شورای قرآن باید اعلام کنند که می‌خواهند درباره این موضوع صحبت کنند. این منوط به رأی رئیس و دبیر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان است. شورای قرآن هر نظری بدهد ما بودجه را همان جا هزینه خواهیم کرد.

شاید موضوع بودجه در جلسه شورای قرآن مطرح نشود
موسوی درباره اینکه آیا موضوع بودجه در جلسه شورای قرآن مطرح خواهد شد، گفت: شاید این موضوع در جلسه شورای قرآن مطرح نشود و به جد دنبال این باشند که این مبلغ ناچیزی که در اختیار دارند، باید مبالغ بیشتری اتفاق بیفتد، این منوط به نگاه شورا است.

انتهای پیام

 

captcha