ترویج صحیفه سجادیه بهترین راه برای مبارزه با عرفان‌های کاذب است
کد خبر: 3737277
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
آیت‌الله نعیم‌آبادی:

ترویج صحیفه سجادیه بهترین راه برای مبارزه با عرفان‌های کاذب است

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: صحیفه در چندین قرن قبل در هند کتاب درسی بود اما امروز نیست؛ اگر امروز عرفان‌های کاذب خطر است صحیفه بهترین راه برای مقابله با عرفان‌های کاذب است.

ترویج صحیفه سجادیه بهترین راه برای مبارزه با عرفان‌های کاذب استبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس شامگاه پنجشنبه ۱۸ مردادماه در سومین همایش سیدالعابدین (ع) در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش و جایگاه رهبران دینی گفت: برخی می‌گویند ما با رهبران دینی کاری نداریم و خودمان خود را اداره می‌کنیم و رابطه‌ای میان اسمان و زمین نیست در صورتی که زمین در همه چیز به آسمان نیاز دارد.

وی افزود: اگر آسمان نبود صنعت نبود و به هر چیزی که بنگریم اگر انبیاء نیامده بودند مردم حتی از خرما خدا درست می‌کردند و در گرسنگی می‌خوردند؛ انبیاء با تبرشان حمله به سنگ بردند که سنگ، خدا نیست، سنگ را بشکافید و به معدن برسید و بدانید خرما و طلا، خدا نیست.

نعیم‌آبادی بیان کرد: اگر انبیاء نبودند و این بت‌ها را نمی‌شکستند و کتب آسمانی، آفرینش را مسخر انسان نکرده بود بچه‌های خود را در برابر سنگ قربانی می‌کردند و هنوز هم افرادی با این تفکر در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه همه رشد‌هایی که نصیب بشر حتی در زمینه مادی شده است به برکت انبیاء است ادامه داد: بشر امروز در زمینه مبارزه با نفس شکست خورده است؛ بشر در سه زمینه به شدت به وحی و آسمان و پیشوایان دینی محتاج بود و هست و خواهد بود.

وی گفت: اول در زمینه قانونگذاری؛ زیرا کسی می‌تواند برای انسان قانون وضع کند که انسان را بشناسد؛ حتی جسم انسان هم آن گونه که باید شناخته شده نیست و بشر نفع و ضرر انسان را نمی‌داند.

نعیم‌آبادی تصریح کرد: دومین زمینه، اخلاق است؛ الان در دنیا مرسوم است که برای رسیدن به هدف، وسیله قابل توجیه است لذا بشر در اخلاق به علت دوری از تعالیم انبیاء سقوط کرده است؛ امروز در کدام قانون و حقوق بشری برای غیبت و تهمت قانون باز شده است؛ بنابراین بشر نه در اخلاق می‌تواند قانون وضع کند و نه علم به آن دارد.

وی با بیان اینکه زمینه دیگر عرفان و نیاز‌های واقعی روحی بشر است اظهار کرد: آن بعد عرفانی که در قالب دعا خود را نشان می‌دهد از امام سجاد است بنابراین جهان تا زمانی که باقی است به صحیفه سجادیه نیاز دارد و اگر همه جا را هم بگیرد باز هم به این کتاب نیاز دارد.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: اینکه برای اولادمان چگونه دعا کنیم و یا چگونه از خدا باران بخواهیم و حتی برای دشمن چگونه دعا کنیم را ما بلد نیستیم و باید از امام سجاد یاد بگیریم بنابراین بشر غربی و غیر غربی به صحیفه نیاز واقعی دارد، ولی این که نمی‌فهمد ما مقصریم؛ ما کی صحیفه و این ادعیه را ارائه کردیم و بشر استقبال نکرد، لذا حوزه و ما مقصریم.

نعیم آبادی تصریح کرد: صحیفه در چندین قرن قبل در هند کتاب درسی بود، اما امروز نیست؛ اگر امروز عرفان‌های کاذب خطر است صحیفه بهترین راه برای مقابله با عرفان‌های کاذب است.

انتهای پیام

 

captcha