ختم قرآن رمضانیه در مسجد جامع گرانادا
کد خبر: 3718395
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

ختم قرآن رمضانیه در مسجد جامع گرانادا

گروه بین‌الملل: مسلمانان و نمازگزاران با حضور در مسجد جامع شهر گرانادا در شهر اندلس، جنوب اسپانیا در طول ماه مضان، دو بار کل قرآن را ختم می‌کنند.

مسجد جامع گرانادا در ماه رمضانبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسجد جامع شهر گرانادا در اندلس،  در طول ماه مضان هر روز میزبان مسلمانانی است که برای صرف افطار، اقامه نماز و قرائت قرآن در مسجد حاضر می‌شوند.

آن‌ها با خرما و شیر در مسجد روزه خود را افطار می‌کنند و بعد از نماز و دعا با نوعی سوپ مراکشی پذیرایی می‌شوند.

به گفته زکریا لوپز رخون، رئیس هیئت‌ امنای مسجد، هر روز در طول ماه رمضان بعد از نماز مغرب، نماز تراویح(نمازهای مستحب اهل‌سنت در ماه رمضان) خوانده می‌شود.

وی  گفت: نمازگزاران مسجد در طول این ماه، دو بار کل قرآن را می‌خوانند.

رخون در ادامه با اشاره به تاریخچه ساخت مسجد جامع گرانادا گفت: ساخت این مسجد 30 سال پیش توسط پدرم آغاز شد، اما به دلیل مشکلات مالی تکمیل آن مدت‌ها طول کشید.

وی افزود: سرانجام بعد از پشت سر گذاشتن سختی‌ها، مسجد در سال 2003 میلادی افتتاح شد. به گفته وی، هنوز هم برای اداره امور این مسجد به کمک‌های مالی مسلمانان از سراسر جهان نیاز است.

مسجد جامع گرانادا مشرف به قصر مشهور الحمرا است که شاهکار هنر اسلامی و یادگار حضور اسلام در منطقه اندلس است. مسلمانان از قرن اول هجری به مدت حدود هشتصد سال بر این منطقه از جنوب اروپا مسلط بودند.

 انتهای پیام

captcha