آمار بالای زندانیان غیرعمد شایسته کهگیلویه و بویراحمد نیست
کد خبر: 3718390
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

آمار بالای زندانیان غیرعمد شایسته کهگیلویه و بویراحمد نیست

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمار بالای زندانیان غیرعمد شایسته استان نیست.

آمار بالای زندانیان غیرعمد شایسته کهگیلویه و بویراحمد نیست

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، هفتم خردادماه در نشست با مدیرکل زندان‌های استان و دست اندرکاران جشن گلریزان، اظهار کرد: برگزاری این آیین در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان کاری نیکو و ارزشمند است.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم فرهنگ کمک به نیازمندان در استان توسعه یابد که در این صورت نیازمندان تامین می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: آمار بالای زندانیان غیرعمد شایسته استان نیست و از شاکیان( طلب کاران) و مراجع قضایی درخواست می‌شود به بدهکاران مهلت و فرصت‌های لازم را بدهند تا با تلاش و جدیت بدهی خود را پرداخت کنند.
آیت‌الله ملک‌حسینی نقش خیران را بسیار با اهمیت و اثرگذار برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم با اجرای جشن‌های گلریزان و دعوت از خیران بخشی از بدهکاری نیازمندان تامین شود.
همچنین، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های استان نیز گفت: با وجود آمار بالای زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، همکاران ستاد دیه با تمام ظرفیت خود در زمینه اخذ رضایت و یا تخفیف از طلبکاران تلاش می‌کنند؛ به گونه‌ای که با تشکیل واحدهای صلح و سازش حدود ۵۰ درصد از میزان بدهی افراد را تخفیف گرفته‌اند.
وی یادآور شد: هر چند در سال گذشته ۲۱۴ زندانی جرائم غیرعمد با استفاده از منابع ستاد دیه و کمک خیران و یا اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده‌اند اما متاسفانه حدود ۶۰۰ زندانی بدهکار اعم از مهریه، نفقه، تصادف و چک بلامحل غیر کلاهبرداری چشم به راه مساعدت خیران هستند.
انتهای پیام

captcha