رویکرد هیئت مدیره مؤسسات قرآنی اصلاحی و جذب است
کد خبر: 3718389
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

رویکرد هیئت مدیره مؤسسات قرآنی اصلاحی و جذب است

گروه فعالیت‌های قرآنی - نایب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی گفت: رویکرد هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی در دور جدید رویکرد اصلاحی و جذب است و اهداف ما برای مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان به صورت فراگیر است.

رویکرد هیأت مدیره مؤسسات قرانی اصلاحی و جذب است

حجت‌الاسلام میثم عباسپور، نایب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کار خبرگزاری فاخر، ارزشی و تخصصی ایکنا که یک‌تنه با هجمه‌های متعدد دشمنان که علیه جامعه قرآنی به راه انداخته مقابله می‌کند، بسیار باارزش است.
وی افزود: گاهی فعالیت‌های در خبرگزاری ایکنا و جهاددانشگاهی استان صورت می‌گیرد که ما می‌دانیم این امر وظیفه ایکنا نبوده اما در راستای فرهنگ جهادی حاکم بر این نهاد، بدونِ هیچ چشمداشتی این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد که جای تقدیر و تشکر را دارد.
نایب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی با اشاره به اینکه درمجموع اتحادیه مؤسسات قرآنی استان را شخصیت‌های فعال و برجسته استانی و کشوری تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: ما در بخش فعالیت‌های قرآنی و اتحادیه ضعف‌ها و کاستی‌هایی داریم که امیدواریم با همکاری مؤسسات مردم‌نهاد و خبرگزاری ایکنا بتوانیم آن‌ها را مرتفع سازیم.
وی با اشاره به اینکه رویکرد هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی در دور جدید رویکرد اصلاحی و جذب است و هدف ما برای مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان فراگیر است، ادامه داد: موازی‌کاری در انجام فعالیت‌های قرآنی یکی از مشکلات اصلی این بخش در استان است.
حجت‌الاسلام میثم عباسپور افزود: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید برنامه‌های کشوری بومی‌سازی شود و با همفکری صاحب‌نظران و بزرگان این برنامه تدوین و اجرایی شود که این رویکرد در استان اجرا نمی‌شود.
ایکنا پیگیر مطالبات مؤسسات باشد
وی ایکنا را زبان گویای مؤسسات قرآنی استان دانست و عنوان کرد: انتظار ما از ایکنا در سال جدید این است که به نیابت از مؤسسات و جامعه قرآنی استان و با رویکرد پرسمانی، چالشی و مطالبه گری یک میزگرد برای مدیران قرآنی، شورای عالی قرآن استان برگزار و از آن‌ها در مورد خدمات اجرایی برای جامعه قرآنی سؤال شود.
نایب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان اعلام کرد: ما با برگزاری همایش‌های مختلف اجرایی در ادارات استان مخالفیم چون فقط عنوان این همایش‌ها تغییر می‌کند و عموماً مخاطبان این برنامه‌ها ثابت هستند با این رویه نمی‌توان برای توسعه فرهنگی قرآنی استان کار مؤثری انجام داد لذا ایکنا در راستای رسالت خود می‌تواند از موازکاری ادارات جلوگیری کند.
وی افزود: با «مای» اتحادیه نمی‌توان کار قرآنی را سروسامان داد اما با سلاح ایکنا می‌شود و با انتشار اخباری در این زمینه می‌توان راهکارهای درستی را برای استان تعریف کرد.
خبرنگار ایکنا به‌عنوان عضو افتخاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان منصوب شد
حجت‌الاسلام عباسپور بیان کرد: بر اساس مصوبه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ملیحه سیفی، خبرنگار ایکنا به‌عنوان عضو افتخاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان منصوب می‌شود و در تمام جلسات اتحادیه و مؤسسات قرآنی می‌تواند حضور داشته باشد.
وی اعلام کرد: این امر هم موجب انعکاس بیشتر اخبار مؤسسات قرآنی در این خبرگزاری تخصصی قرآن می‌شود و هم یک گزارش کار برای اتحادیه است.
متخصص قرآنی در مدارس کم داریم
نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی، ستاد مؤسسات قرآنی استان را اتحادیه دانست و یادآور شد: تمام فعالیت‌های اجرایی برای مؤسسات قرآنی از دفتر اتحادیه پیگیر خواهد شد.
وی با اعلام اینکه متخصص قرآنی در مدارس کم داریم، یادآور شد: در آموزش‌وپرورش هرجایی که معلم مازاد باشد برای معلم قرآن و فعالیت پرورشی انتخاب می‌شود و این یک معضل است.
انتهای پیام

captcha