ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند ارائه اهرم‌های تشویقی است
کد خبر: 3718388
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند ارائه اهرم‌های تشویقی است

گروه فعالیت های قرآنی- یک حافظ قرآن در خراسان‌شمالی گفت: باید برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به افراد بسته های حمایتی و تشویقی ارائه شود. 

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند ارائه اهرم‌های تشویقی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی تفریحی، حافظ قرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن و عترت بجنورد اظهارکرد: باید برای جذب نوجوانان و جوانان به قرآن کریم اهرام‌های تشویقی و بسته های حمایتی در نظر بگیرم زیرا این مهم تا حدود بسیاری تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در بحث حمایت از حافظان قرآن این فرآیند کج دار و مریز انجام می شود،ادامه داد: باید اهرم‌های تشویقی در استخدام، خدمت سربازی و یا دانشگاه برای فعالان قرآنی  در نظرگرفته شود.

تفریحی با اشاره به اینکه باید برای ارتقاء شغلی کارکنان نیز امتیازهایی در حوزه قرآن لحاظ شود، افزود: می توان طی تعاملی با بانک های عامل به حافظان قرآن تسهیلاتی ارائه داد تا بتوانند با تولید محتوای قرآنی و نرم افزارهای این حوزه سبب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه شویم.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه قرآن، گفت:باید همه مردم  و دستگاه های اجرایی هر کدام به اندازه توان خود در بحث ترویج فرهنگ قرآنی سرمایه گذاری کرده و به این مهم بها بدهند.

تفریحی با بیان اینکه در بحث گسترش فرهنگ قرآنی نیروهای متخصص نیز کم است، خاطرنشان کرد: باید اعطای مجوز به فعالان قرآنی برای راه اندازی موسسات خود همانند انجام فعالیت در کارهای هنری و ورزشی تسریع یابد تا آنان رغبت کرده و به این حوزه ورود کنند.

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه قرآن از سوی نهاد و دستگاه های دولتی مورد بی مهری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: از سال 64 فعالیت در حوزه قرآن را آغاز کرده و پس از 10 سال توانستم قرآن کریم را به طور کامل حفظ کرده و پس از آن به فرآیند تثبیت و تقویت بپردازم.

captcha