رمضان‌المبارک؛ بشارت رستگاری بر پاكان
کد خبر: 3718380
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

رمضان‌المبارک؛ بشارت رستگاری بر پاكان

گروه معارف- عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، بشارت رستگاری بر پاكان و اشاراتی است به پاكی رستگاران و این ماه در میان ماه‌های سال زیباترین ماه است و زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

صمد بهروز، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، بشارت رستگاری بر پاكان و اشاراتی است به پاكی رستگاران و این ماه در میان ماه‌های سال زیباترین ماه است و زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

رمضان‌المبارک بشارت رستگاری بر پاكان
وی خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند در خط مستقیم که به رضوان الله ختم می‌شود گام بردارد یا اینکه از راه‌های کج و معوج حرکت کند و از ناکجاآباد سردرآورد، در این میان تذکرهایی بر سر راه ما قرار دارد تا رستگار شویم و یکی از این تذکارها، ماه مبارک رمضان است.
بهروز با اشاره به لزوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان برای رضای خدا ادامه داد: مسلمانان باید خود را در این ماه برای رضای خدا خالص کنند تا رستگار شوند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: در میهمانی رمضان باید آداب میهمانی را بجا آورد.
وی از دعاهای خاص روزهای رمضان برای هدایت انسان به سمت معنویت گفت و افزود: دعاهای خاصی برای روزهای ماه مبارک رمضان وارد شده تا انسان را به سمت معنویت هدایت کند و در دهه آخر، دعاهای مخصوص هر شب بیان شده تا انسان در پایان این ماه به رستگاری برسد.
بهروز اظهار کرد: باید در تمام محفل و مجالس و حتی شهرها و روستاها فضای ماه رمضانی حاکم شود و مردم حرمت این ماه خدا را نگه دارند چراکه ماه رمضان ماه با برکتی است.
وی افزود: خداوند ماه رمضان زا در سال قمری برای جبران مافات گنجانده است.
بهروز رستگاری را برای کسانی دانست که نقس خویش را تربیت کنند و تاکید کرد: رستگاری از آن کسی است که نفس خویش را تربیت کند و رشد و نمو دهد و از آلودگی به خلق و خوی شیطانی و گناه و عصیان و کفر پاک سازد.

انتهای پیام 

captcha