راه اندازی نخستین مدرسه قرائت قرآن در شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3718319
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

راه اندازی نخستین مدرسه قرائت قرآن در شاهچراغ(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دارالقرآن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از راه‌اندازی و آغاز ثبت‌نام نخستین مدرسه تخصصی قرائت قرآن استان فارس در این حرم مطهر خبر داد.

نخستین مدرسه تخصصی قرائت قرآن در شاهچراغ(ع) راه‌اندازی شد/ 27 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

ایمان باغبان، مسئول دارالقرآن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از راه‌اندازی و آغاز ثبت‌نام نخستین مدرسه تخصصی قرائت قرآن استان فارس در این حرم مطهر خبر داد و گفت: این مدرسه تخصصی ویژه بانوان و آقایان در دارالقرآن حرم مطهر راه‌اندازی شده است.

آموزش تخصصی قرائت ترتیل
وی با بیان اینكه فعلاً در مرحله نخست ثبت‌نام ما ویژه بانوان است، افزود: برای شروع نیز كار خود را با آموزش تخصصی ترتیل آغاز كردیم یعنی كسانی كه در این دوره ثبت‌نام می‌كنند در رشته قرائت ترتیل به صورت تخصصی مشغول به آموزش و یادگیری می‌شوند.
باغبان با یادآوری اینكه زمان ثبت‌نام مدرسه تخصصی آقایان نیز متعاقباً اعلام خواهد شد، افزود: ثبت‌نام در این مدرسه از اول خردادماه آغاز و تا 27 خردادماه جاری ادامه دارد كه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند همه روزه هم به غرفه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در نمایشگاه قرآن مراجعه كرده و یا هر روز صبح از ساعت 8 تا 11:30 به دارالقرآن حرم مطهر مراجعه و ثبت‌نام كنند.

اشاره به شرایط ثبت‌نام
مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در عین حال این نكته را یادآور شد كه شركت در این دوره دارای شرایط خاصی است؛ نخست تسلط كامل بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم و آشنایی با تجوید و همچنین قبولی در آزمون ورودی از جمله شرایط شركت در دوره مدرسه تخصصی قرائت قرآن است.
وی با بیان اینكه این دوره‌ها در دو رده سنی 12 تا 17 سال و رده سنی 25 تا 18 سال برگزار می‌شود، گفت: كلاس‌های این دوره نیز از اول تیرماه امسال با تدریس استاد وحیده گنبدی آغاز خواهد شد.
باغبان هدف از راه‌اندازی این مدرسه را تقویت مباحث صوت و لحن و تجویدی قاریان و حافظان قرآن كریم برشمرد و گفت: از آنجا كه ما تلاش می‌كنیم تا دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را به‌سمت تخصصی شدن سوق دهیم لذا ابتدا دارالتحفیظ را در بهمن‌ماه سال گذشته راه‌اندازی كرده و امسال هم مدرسه تخصصی قرائت قرآن را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌كنیم.

استقبال گسترده بانوان از مدرسه تخصصی قرائت قران
مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: ما این مدرسه را فعلاً ویژه بانوان راه‌اندازی كردیم به دلیل اینكه بانوان ما محدودیت‌های بیشتری برای برگزاری محافل قرآنی به لحاظ مكانی دارند و شاید در استان محافل تخصصی این چنینی برای بانوان قرآنی ما برگزار نشود كه بحمد الهی مشاهده كردیم استقبال برای ورود به این مدرسه از سوی بانوان نیز زیاد شده است.
وی با تأكید بر اینكه ما تلاش می‌كنیم تا محافل قرآنی تخصصی شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) احیا كنیم، گفت: اكنون حافظان زیادی داریم كه ممكن است به لحاظ صوت و لحن و مباحث تجویدی دچار مشكل باشند، لذا آن‌ها می‌توانند در این مدرسه تخصصی قرائت قرآن ثبت‌نام كنند.

حضور با قوت حرم شاهچراغ(ع) در نمایشگاه قرآن و عترت
باغبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پررنگ این حرم مطهر در نمایشگاه قرآن و عترت فارس گفت: ما امسال با قوت در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم و دلیل تأخیر حضور یك روزه ما در این نمایشگاه نیز تأخیر در چاپ بنرها و همچنین آماده نشدن تعداد مناسب بروشورهای معرفی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بوده است اما از روز دوم نمایشگاه كارمان را با قوت آغاز كردیم.

اشاره به فعالیت‌های غرفه حرم شاهچراغ(ع) در نمایشگاه
مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینكه در این غرفه خدمات مختلفی ارائه می‌شود، گفت: در گام نخست ما ابتدا تلاش كردیم تا فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر را معرفی كنیم به عنوان مثال معرفی همین مدرسه قرائت تخصصی قرآن، دارالتحفیظ حرم مطهر و همچنین برپایی كلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم در تمام مقاطع سنی، برگزاری دوره حفظ ویژه خردسالان 4 تا 6 سال، اجرای طرح «العباد» ویژه آقایان و بانوانی كه علاقه‌مند به قرآن هستند اما سواد چندانی ندارند، برپایی كلاس‌های معرق و نقاشی و كلاس‌های حفظ عمومی ویژه بانوان و آقایان از جمله فعالیت‌های ما در دارالقرآن حرم مطهر است.
باغبان ادامه داد: در این غرفه نقاشی ویژه كودكان با محوریت حضرت احمدبن موسی(ع) به زبان كودكانه، نقاشی برای كودكان برای سنین 4 تا 6 سال، ارائه محصولات فرهنگی، تلاوت یك صفحه از قرآن هدیه به حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، برپایی روزانه مسابقه قرآنی به صورت تستی و 4 جوابی كه در نهایت به نفر برگزیده این مسابقات یك هدیه سفر زیارتی مشهد مقدس اعطا خواهیم كرد، توزیع بروشور و معرفی امین ولایت و غیره از دیگر فعالیت‌های ما در غرفه احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است.
انتهای پیام

captcha