نهج‌البلاغه را همراه با شیعیان 33 کشور دنیا آسان بخوانیم و بفهمیم
کد خبر: 3718243
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
گنج ناشناخته پدر معنوی شیعیان/

نهج‌البلاغه را همراه با شیعیان 33 کشور دنیا آسان بخوانیم و بفهمیم

گروه جامعه ــ نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با حضور در بیست‌‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اقشار مختلف مردم با بیانی شیوا و جذاب دعوت می‌کند تا با گنج ناشناخته پدر معنوی شیعیان آشنا شوند.

ی

به گزارش ایکنا؛ نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با حضور در بیست‌‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اقشار مختلف مردم با بیانی شیوا و جذاب دعوت می‌کند تا با گنج ناشناخته پدر معنوی شیعیان آشنا شوند. جرج جرداق مسیحی تا پایان عمر خود موفق شد 200 مرتبه نهج‌البلاغه را بخواند اما بسیاری از شیعیان گمان می‌برند مطالعه این کتاب سخت و سنگین است، بدین سبب این نهضت جهانی درصدد برآمده تا با معرفی شیواترین ترجمه‌ها و ارائه خدمات، شیعیان را با  عصاره بسیار شیرین، جامع و پر اثر از دانش گسترده امام علی(ع) که از آن غفلت شده است را دریابیم.

نهضت مردمی نهج‌البلاغه خوانی در حال حاضر در 33 کشور جهان فعال شده و شعار و چشم‌انداز آن نیز آسان بودن خواندن نهج‌البلاغه است. بدین سبب راهکارهایی را برای این امر معرفی کرده است.

این نهضت در روش فردی پیشنهاد می‌کند که ترجمه نهج‌البلاغه را بخوانیم و در این میان نیز از ترجمه مرحوم دشتی که فهم آن برای عموم آسان‌تر است استفاده کنیم و برای این منظور روزانه حداقل 10 دقیقه وقت صرف کنیم.

مطالعه نهج‌البلاغه را باید از بخش پایانی شروع کنیم، چرا که حکمت‌ها کاربردی و آسان تر است، بدین ترتیب خواندن حکمت‌ها دو بار از اول تا آخر، خواندن نامه‌ها از آخر به اول و خواندن خطبه‌ها از آخر به اول توصیه می‌شود. نهضت معتقد است در مرحله روخوانی ترجمه نهج البلاغه، حفظ و خلاصه برداری ضرورتی ندارد.

نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی برای مطالعه جمعی نهج البلاغه نیز روش و ارائه خدمات در نظر گرفته است به نحوی که ابتدا از افراد علاقه‌مند دعوت می‌کند تا اعضای خانواده، دوستان و علاقه‌مندان را در گرد هم‌آورد و با همان ترتیبی که در روش فردی ذکر شد توسط همه اعضای جلسه، شمرده شمرده روخوانی نهج‌البلاغه صورت گیرد تا شیرینی کلام به دل همگان نشسته و خود را مخاطب حضرت بیایند.

به منظور ایجاد انگیزه در طول جلسه، پیشنهاد می‌شود مدیر جلسه با طرح سوالاتی از نهج‌البلاغه، اعضا را به تکاپو انداخته و برای پاسخ دادن تشویق کند، سپس پاسخ را از متن نهج البلاغه ارائه دهد.

این نهضت آمادگی دارد تا با اعزام رایگان استاد و مربی برای راه‌اندازی جلسه نهج‌البلاغه خوانی به یاری علاقه‌مندان به کلام امیرالمومنین علی(ع) برآید. در این راستا امکان تأمین و ارسال نهج‌البلاغه با مبلغ بسیار مناسب و بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی کتاب تنها با یک تماس تلفنی نیز مهیا شده است.

همچنین این نهضت آماده پاسخ گویی به سوالات برگزارکنندگان و مسئولین جلسات نهج‌البلاغه و ارائه مطالب و جزوه‌های آموزشی مانند جزوه نکات انگیزشی است.

نهضت جهانی مردمی نهج‌البلاغه خوانی معتقد است در دور اول  بیش از 70 درصد نهج‌البلاغه بر خلاف آنچه گمان می‌کردیم برای همگان حتی نوجوانان و عوام قابل فهم است.

نهضت جهانی نهج البلاغه مجموعه 44 عکس نوشته برای سبک زندگی موفق را نیز با اقتباس از نهج‌البلاغه منتشر کرده چرا که معتقد است زندگی علوی جایی است که به ما قدرت تمرین برای یک زندگی موفق می‌دهد، زندگی علوی زندگی ساده، صمیمی، پرنشاط، پرامید و به دور از لجاجت خصومت و انجماد است.

انتهای پیام

captcha