فضای مجازی نیازمند یک مراقبت جدی است
کد خبر: 3718241
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

فضای مجازی نیازمند یک مراقبت جدی است

گروه فرهنگی - مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه گفت: فضاهای مجازی روز به روز جای خود را در خانواده‌ها بیشتر باز می‌کند و نیازمند یک مراقبت جدی است.

فضای مجازی نیازمند یک مراقبت جدی است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد فروهر، مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه روز گذشته،6 خرداد در دوره آموزشی آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی در جمع دانشگاهیان دانشگاه یزد اظهار کرد: در فضای مجازی هیچ امنیتی وجود ندارد و ما بدون تعارف در این حوزه غفلت کردیم ولی باید روشنگری کنیم.

حجت‌الاسلام فروهر با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال حاضر زندگی دوم انسان است گفت: فضای های مجازی روز به روز جای خود را در خانواده ها بیشتر باز می کند درصورتی که متاسفانه فرهنگی برای این فضا تعریف نشده و این امر تاثیر جدی درخانواده‌ها داشته است.

مدیر رسانه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون کاربر فضای مجازی افراد زیر ۱۸ سال هستند گفت: متاسفانه این جوانان نسلی هستند که در این فضای مجازی رها شده اند و ما نگران این نسلیم.

حجت‌الاسلام فروهر توصیه کرد: متاسفانه امروزه بین والدین و فرزندان شکاف نسلی وجود دارد، کنترل درحال حاضر کم شده درصورتی که فرزندان مراقبت جدی می‌خواهند و باید در این راستا فضای تعاملی و اعتمادسازی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: هویت فضای مجازی از درجه اهمیت بسیاری برخوردار است و در این عرصه هجمه پورنوگرافی یکی از مهمترین آسیب ها است؛ ما باید خودمان در استفاده از فضای مجازی مدیریت فردی داشته باشیم.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه تاکید کرد: در زمینه جلوگیری از خطرات آسیب های فضای مجازی باید به یک فرهنگسازی عمومی و وحدت گفتمانی دست یافت.

انتهای پیام

captcha