پارک ممنوع؛ به استثنای وقت نماز
کد خبر: 3718188
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

پارک ممنوع؛ به استثنای وقت نماز

گروه معارف - در جلوی درب بسیاری از مساجد شهر، تابلوهایی با مضمون «پارک ممنوع... به استثنای وقت نماز» وجود دارند که در عین حال که نشان‌دهنده یک اصل راهنمایی و رانندگی است، اما تجلی‌دهنده تقدم زیباترین جلوه عبادت بنده با پروردگار هستی بر تمام قوانین زمینی هستند.

پارک ممنوع؛ به استثنای وقت نماز

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در خیابان‌های شهر تابلوهای بسیاری وجود دارد، تابلوهایی که هر کدام هدفی را دنبال می‌کنند؛ از تابلوهای تبلیغاتی تا تابلوهای راهنمایی و رانندگی و یا تابلوهایی که برای بیان مضامین و ارزش‌های اجتماعی در سطح شهر نصب شده‌اند.

اما در میان این انبوه تابلوها، تابلوهایی هستند که بیشتر از بقیه نظرت را به خود جلب می‌کنند، تابلوهایی که مضمونی فراتر از تبلیغات و یا هر مضمون دیگری دارند. تابلوهایی که هدف از نصب آن‌ها فرهنگ سازی یک امر اسلامی است.

در سطح شهر بیرجند تابلوهایی وجود دارند که نشانی از خدا در دل خود دارند و انگار به تو گوشزد می‌کنند که اندکی از زندگی شلوغ پر از دغدغه‌ها فاصله بگیر و خود را در فضای مملو از سکوت و معنای عبادت خداوندی قرار ده.

در جلوی درب بسیاری از مساجد شهر، تابلوهایی وجود دارند که در عین حال که نشان دهنده یک اصل راهنمایی و رانندگی است، اما تجلی دهنده تقدم زیباترین جلوه عبادت بنده با پروردگار هستی بر تمام قوانین زمینی هستند.

در این تابلوها مضمون راهنمایی و رانندگی با عنوان( توقف مطلقا ممنوع) نشان داده شده است، اما در زیر آن عبارت( به استثناء وقت نماز) درج شده که نشان دهنده اهمیت نماز است.

در دین مبین اسلام بر نماز اول وقت بسیار تاکید شده و بارها در روایات تاکید شده است که اولین چیزی که در قیامت از بنده سوال می‌شود نماز است و اگر نماز او قبول شود بقیه اعمال خیر او نیز مقبول پروردگار خواهد بود.

از سویی دیگر امر به معروف و نهی از منکر نیز در دین اسلام از جایگاهی بسیار رفیع برخوردار است و این تابلوها انسان را به نماز اول وقت که یک معروف است، می‌خوانند.

زمانی که در ماشین خود نشسته‌ای و از کنار این تابلوها رد می‌شوی و در همان حال صدایی از گلدسته مسجد بلند می‌شود( الله اکبر....‌)، ناخودآگاه به سمت مسجد جلب می‌شوی، در زیر تابلویی که به تو اجازه می‌دهد برای ادای فریضه‌ای واجب آن هم در اول وقت قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذاری، پارک می‌کنی و روانه عبادت با خداوند می‌شوی.

شاید تاثیر این قبیل تابلوها از هزاران پند و موعظه در گوش جوان امروزی بیشتر باشد. شاید گاهی یک تلنگر لازم باشد تا یادت بیاید که هدف از خلقتت چه بوده، یادت آید که تمام زندگی، این دنیای شلوغ نیست و یادت بماند که زندگی، در عبادت خداست که معنا می‌گیرد. شاید گاهی تنها یک تلنگر لازم باشد.

آن طرف‌تر صدای ترمز اتومبیلی به گوش می‌رسد، فردی اتومبیل را زیر تابلو پارک می‌کند و برای راز و نیاز با معبود به سمت مسجد می‌رود.

زهرا حمیدی

captcha