آموزش قرآن و معارف مهدوی در هیئات خانگی
کد خبر: 3717659
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

آموزش قرآن و معارف مهدوی در هیئات خانگی

شهرکی با اعلام آموزش قرآن و معارف مهدوی در هیئات خانگیِ استان سیستان و بلوچستان در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم و بایدهای افزایش سرانه مطالعات مهدوی، باید راهکارهایی همچون کاهش قیمت ها را اعمال کرد.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: موسی شهرکی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمده فعالیت های این بنیاد در ماه مبارک رمضان بر محور برنامه های قرآنی متمرکز است، اظهار کرد: کانون های مهدویت استان دوره های تلاوت قرآن را با همراهی مهدی یاوران برگزار می کنند. همچنین، در کنار جلسات قرآنی نمایشگاه های قرآن و عترت(ع) نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: کتاب های مهدوی و کتاب های قرآنی با محوریت مباحث مهدوی در این نمایشگاه ها ارائه می شود. علاوه بر این، در هیئات خانگی نیز به همت مهدی یاوران، جلسات قرآن برگزار می شود و مربیان بنیاد معارف مهدوی را برای حضار بیان می کنند.

شهرکی در ادامه به فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) بعد از ایام ماه مبارک اشاره کرد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، طرح اوقات فراغت را در مساجد و مدارس برگزار می کنیم که طی آن مربیان بنیاد برای تدریس و تبیین معارف مهدوی به مساجد و مدارس اعزام می شوند. همچنین، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایگاه های تابستانی معارف مهدوی برای افراد شرکت کننده بیان می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از مباحث خود در مورد وضعیت نشر مهدوی و مشکلات آن گفت: تمایل به خرید کتاب و مطالعه در جامعه کاهش یافته که بخشی از آن ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی تاکید کرد: ما در بنیاد به دنبال این نیستیم که فروش مان بالا برود چون وضعیت مردم را می دانیم اما همین قدر که افراد می آیند و از نمایشگاه های کتاب که در ماه رمضان برگزار می کنیم بازدید کرده و تورقی در آثار می کنند، رضایت بخش است، گاهی برخی یادداشت برداری می کنند که این نیز نکته مثبتی است. ما انتظار خرید بالا از سوی مخاطب را نداریم چون افراد توان خرید را ندارند. وقتی نمایشگاه کتاب مهدوی برگزار می کنیم همیشه میز کتاب شلوغ است، مردم می آیند و کتاب ها را به دقت می بینند هرچند که شاید نتوانند خریداری کنند.

شهرکی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم افراد را به کتاب علاقه مند کنیم باید راهی طولانی را بپماییم، اولین قدم آن است که قیمت کتاب را با جیب مخاطب هماهنگ کنیم تا مردم قدرت خرید داشته باشند.

انتهای پیام

captcha