عدم تغییر الگوی کشت، باعث هدر رفت آب می‌شود
کد خبر: 3717652
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

عدم تغییر الگوی کشت، باعث هدر رفت آب می‌شود

گروه سیاسی - امام جمعه شهرستان جعفرآباد گفت: عدم تغییر الگوی کشت و مکانیزه نبودن آبیاری باعث هدر رفت آب و در نتیجه کاهش بازدهی کشاورزی است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه جعفرآباد مغان، روزگذشته چهارم خرداد ماه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: آزادسازی خرمشهر به ما یاد داد با اتحاد و ایستادگی می توانیم بزرگترین مانع ها را از سر راه برداریم و در سخت ترین شرایط بر دشمن غلبه کنیم.
باقری با اشاره به مشکل کمبود آب برای کشت دوم کشاورزان منطقه گفت: متاسفانه دشت مغان از نبود مدیریت جامع در بحث کشاورزی رنج می برد. سویا کاران منتظر آب هستند، تولید بیش از حد سیر باعث شده این محصول به فروش نرسد، عدم تغییر الگوی کشت و مکانیزه نبودن آبیاری باعث هدر رفت آب و در نتیجه کاهش بازدهی کشاورزی است که باید مسئولین امر به فکر چاره باشند.
وی در ادامه به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و یادآوری شروط نه گانه ایشان برای تصویب برجام پرداخت و گفت: بعضی ها سعی دارند فضاحت کنونی برجام را به گردن رهبری و نظام بیاندازند و اینطور القاء می کنند که رهبری برجام را تأیید و امضاء کرده است ولی هیچگاه، نه شرط حساس رهبری را بیان نمی کنند.
امام جمعه جعفرآباد ادامه داد: بعد از تصویب برجام در مجلس و عملی شدن آن هم ایشان در پاسخ به نامه رییس جمهور پنج نکته اساسی دیگر را برای عملیاتی شدن و اجرای برجام متذکر شدند که متاسفانه تمام این چهارده مورد بر زمین ماند و بدون در نظر گرفتن آنها خیلی با سرعت و عجله شروع به اجرای یکطرفه تعهدات خود کردیم در حالی که طرف مقابل قدمی در استای تعهدات خود برنداشت.
باقری افزود: اکنون هم که آمریکا از برجام خارج شده و طرف های اروپایی هم هر روز یک جور ناز و ادا می کنند باز هم رهبر معظم انقلاب بر اساس وظیفه ذاتی و رسالت رهبری پدرگونه خویش تذکرات و توصیه های لازم را به مسئولین گوشزد می کنند ولی باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این بار تذکرات ایشان ملاک عمل قرار می گیرد یا باز هم روی زمین می ماند؟
وی در پایان افزود: شش درسی که رهبر معظم انقلاب از مذاکرات و برجام برای مسئولین و مردم بیان کردند حقیقت بزرگی است که عده ای همیشه چشم خود را به روی آن بسته اند و حتی توصیه های خیرخواهان و سینه سوختگان نظام و انقلاب را هم در این مورد نپذیرفتند و آنها را متهم کردند ولی بحمدلله الآن ماهیت حقیقی آمریکا و دلباختگان داخلی آنها برای مردم آشکار شده است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۳:۱۶
0
0
خدا حاج آقا باقری رو حفظ کنه درد دل چندین هزار نفر مردم رو گفته
مهدی احدی
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۲۱:۰۱
0
0
فقط گفتن مهم نیست ایکاش بقیه مسئولین هم پیگیری کنند الان تو مغان خیلی ها این مشکل رو دارند ... پس چرا کسی حرف مردم رو گوش نمیکنه میدونید چقد به سود اقتصاد منطقه است ؟
شکور زینالی
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۱:۵۴
0
0
سلام جعفر آباد شهر است نه شهرستان
لطفا اصلاح کنید
جابر فتحی
|
France
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۴:۴۳
0
0
یعنی می شود این مورد حل بشود!
لطفعلی محمد نیا قوجه بیگلو
|
France
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۶:۵۵
0
0
مغان همیشه مشکل یکی دو تا هم نیست
ولی کو گوش شنوا
علی اسدی
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۲۱:۲۳
0
0
تو استان ما تا کشاورزی مدل مکانیزه بخواهد به خود بگیرد کشاورزان آن ضربه کاری که باید بخورند را خواهند خورد بنابراین در کنار حرفای امام جمعه محترم باید یک طرح کوتاه مدت هم پیش بینی بشه
captcha