برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه بدون حضور قاری و حافظ ایرانی
کد خبر: 3717650
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه بدون حضور قاری و حافظ ایرانی

گروه مسابقات ــ نمایندگان کشورمان در رشته‌های حفظ و قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه پس از اجرا در مرحله مقدماتی، از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماندند.

جا ماندن نمایندگان ایران از مرحله نهایی مسابقات قرآن ترکیه

به گزارش ایکنا؛ مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور ترکیه در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان در رشته‌های حفظ و قرائت از این مرحله بازماندند.
محمدرضا احمدی، نماینده کشورمان در رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌کردم، طبق سال‌های گذشته که به حفاظ ایرانی رتبه تعلق نمی‌گرفت، امسال نیز قرعه به نام بنده زده شد و از دور مسابقات حذف شده و به مرحله نهایی نرسیدم. در حالی که سطح مسابقات رشته قرائت، نسبت به رشته حفظ ضعیف بود و سهمیه نهایی‌ها کم شده بود در کمال ناباوری امید حسینی‌نژاد، نماینده کشورمان در رشته قرائت نیز از مرحله فینال حذف شد.
این حافظ کل قرآن نظر برخی از داوران این مسابقات را تشریح کرد و گفت: طبق صحبتی که با رئیس هیئت داوران داشتیم، از اینکه قاری ایرانی به مرحله نهایی نرسید، تعجب کرد و گفت این نتیجه نظر هیئت داوران است و من فقط یک نظر در هیئت دارم. همچنین داور بنگلادشی نیز وقتی شنید حسینی‌نژاد به مرحله نهایی نرسیده، بسیار تعجب کرد و قول پیگیری داد، اما پیگیری وی به جایی نرسید.
احمدی در ادامه اظهارات خود گفت: بنده یکی از بهترین اجراهای خود را در این مسابقه ارائه دادم، چند تن از متسابقان به من گفتند از افراد برتر خواهی بود. در هر صورت در این مسابقات، کارنامه به افرادی که در مرحله نهایی شرکت نکردند، داده نمی‌شود.
نماینده کشورمان در رشته حفظ مسابقات ترکیه اظهار امیدواری کرد که ان شاء‌الله در مسابقات ایران به حق خودمان برسیم، عنوان کرد: در اینجا هیچ آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و وقتی از داوران سوال می‌شود، به نکات کلی اشاره می‌کنند. طبق آیین‌نامه ایران با اختلاف چند نمره باید اول می‌شدم و طبق آیین‌نامه خودشان نیز فاصله صوت و لحن به قدری زیاد بود که تذکر داوران را پوشش می‌داد.
محمدرضا احمدی در پایان از خبرگزاری ایکنا تشکر کرد و گفت: متاسفانه در این مسابقات، کنسولگری سراغی از ما نگرفت، اما مهمان‌نوازی ترک‌ها خیلی خوب بود و مشکل خاصی در این مسابقات پیش نیامد.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور ترکیه از جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۹ خردادماه در کشور ترکیه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۳:۳۷
0
0
کنسولگری عادتشه شما برات مهم نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۰:۱۰
0
0
لطف کنید این پیام من را سانسور نکنید بارها در پویش سراسری قرآنیان اعلام شد که اعزام به مسابقات بین المللی نمایندگان ایران و سنجیدن سطح قاریان با این معیار غلط است و فقط موجبات ناراحتی و سرخوردگی نمایندگان ایران است واضح است کار در مالزی امارات اردن مصر و...عموم مسابقات بین المللی صرفا سیاسی است .......کیست عبرت گیرد فردا میخان جلسه بررسی آیین نامه مسابقات ترکیه بزارن اینها فقط برای برخی مایه نفع است و این جوانان قرآنی هستند که دارن قربانی میشن و این داستان ادامه دارد...
captcha