پویایی مسجد در گرو برگزاری برنامه‌های جذاب/ جزءخوانی قرآن در مسجد سنگ بست ماسال
کد خبر: 3717632
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

پویایی مسجد در گرو برگزاری برنامه‌های جذاب/ جزءخوانی قرآن در مسجد سنگ بست ماسال

مسجد سنگ بست ماسال همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را برای حضور بیش از پیش مردم این روستا در مسجد برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: ماه رمضان فرصت خوبی است که خداوند در اختیار بندگان قرار داده تا مردم از طرق مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم، دعاخوانی، سحرخیزی و روزه داری به اصل فطرت خود برگردند.

ماه رمضان فرصتی است که از روزمرگی‌ها خارج شده و به طور موقت اهل تفکر و عبادت مخلصانه شویم که در اصل باید عادت کنیم این حالت به صورت سرمایه‌ای ماندگار در تمام طول سال حفظ شود.

ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و بهار کلام الهی، شایسته است در این ماه جامعه هر چه بیشتر با منش و سلوک قرآنی آشنا شده و آن را از سر طاقچه‌ها و کتابخانه‌ها برگرفته و با تلاوت و تدبر در معجزه جاودان الهی مقدمه عمل به قرآن و حضور دستورات اسلامی را در متن زندگی فراهم کنیم.

همچنین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب و ماندگاری مردم و به خصوص جوانان در مساجد است که در این راستا ائمه جماعات و کانون‌های فرهنگی هنری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

 

سپردن مسئولیت کارها به جوانان و نوجوانان از راه‌های جذب انها به مسجد

حجت‌الاسلام اکبر عزیزیان، امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) سنگ بست ماسال، برخورد خوب با جوان و نوجوان را نخستین اقدام امام جماعت دانست و اظهار کرد: وقتی جوان و نوجوان در بیرون و داخل مسجد با برخورد خوب روبه‌رو شود، به مسجد جذب و در آنجا حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر جوانی وارد مسجد و با رفتار و برخورد بد امام جماعت و هیئت امنا مواجه شود دیگر پایش را در مسجد نمی‌گذارد، افزود: همه ما باید با رویی گشاده و با محبت با جوان و نوجوان برخورد کنیم و مسئولیت‌های برنامه‌ها را به آنها بسپاریم.

امام جماعت مسجد سنگ بست ماسال با اشاره به برگزاری برنامه‌ها متنوع در مسجد، گفت: جوان ونوجوان امروز به دنبال تنوع و مسائل روز هستند که در این راستا ما باید برنامه‌های مسجد را بروز و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و هنری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عزیزیان با بیان اینکه مسابقات جام رمضان در ماه مبارک رمضان در این مسجد برگزار می‌شود که یکی دیگر از راه‌های جذب جوانان به مسجد است، تصریح کرد: مسابقات قرآن و احکام و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی جزء برنامه‌های این مسجد است.

وی با بیان اینکه جوان و نوجوان اشتیاق پویا بودن و شرکت در برنامه‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسجدی فقط اکتفا به نماز جماعت و سخنرانی کند قطعا مستمعین آن مسجد پیر هستند.

امام جماعت مسجد سنگ بست ماسال با اشاره به اینکه اگر مسجدی برنامه‌های متنوع ورزشی، اردویی و فرهنگی در کنار اقامه نماز جماعت داشته باشد، قطعا جوان و نوجوان را جذب می‌کند، اظهار کرد: در مسجد سنگ بست در حیطه کاری و اختیارات خود، به جوان و نوجوان اعتماد و به آنها مسئولیت می‌دهیم.

حجت‌الاسلام عزیزیان با بیان اینکه در نیمه شعبانی که گذشت صفر تا صد کارها را به جوانان و نوجوان این روستا سپردیم، افزود: در لیالی قدر هم به این گونه است و اطلاع رسانی وسالم سازی برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های این مسجد برای حضور پرشور مردم در برنامه‌ها است.

پویایی مسجد در گرو برگزاری برنامه‌های جذاب

حسین سوات‌پور، مسئول کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) سنگ بست ماسال اظهار کرد: کانون‌ فرهنگی هنری این مسجد در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی برای عموم مردم و اعضای خود پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه مسجد سنگ بست ماسال در طول سال فعال و در ماه مبارک رمضان فعالیتش دو چندان می‌شود، افزود: یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری برنامه‌های متنوع در مسجد، جذب جوانان و نوجوانان است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) سنگ بست ماسال با اشاره به اینکه باید با برگزاری برنامه‌های جذاب، سبب پویایی مسجد شویم، گفت: مسجدی فعال به شمار می‌رود که حضور جوانان در آن پررنگ باشد و همدلی و همراهی متولیان مسجد با هم بیشتر باشد و مسجد در تمامی کارکردهای فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و حتی در صورت نیاز بحث نظامی فعال باشد.

سوات‌پور با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این مسجد، تصریح کرد: برپایی نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، سخنرانی، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) همراه با نماز جماعت و صرف افطاری از جمله برنامه‌های این مسجد است.

وی با اشاره به برگزاری جزءخوانی ختم قران کریم توسط خواهران، خاطرنشان کرد: مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می‌شود.

مسئول کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) سنگ بست ماسال اظهار کرد: قرآن، کتاب الهی و وسیله نجاتی است که از طرف خداوند برای هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادتمند می‌شویم.

سوات‌پور افزود: برپایی مراسم معنوی شب‌های قدر در مسجد، حضور پرشور و فعال اعضای کانون در راهپیمایی روز جهانی قدس و برپایی نماز عید سعید فطراز دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این مسجد است.

گفتنی است؛ اکنون که در ماه مبارک رمضان هستیم، فضای معنوی این ماه شریف می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای جذب جوانان و ماندگاری دائمی آنها در مسجد ایجاد کند، در واقع خداوند در ماه مبارک رمضان یک فضای تربیتی زیبایی ایجاد می‌کند که مساجد می‌توانند از این فضا در راستای جذب نوجوانان به مساجد استفاده کنند؛ زیرا در این ماه شریف شاهد حضور حداکثری مردم در تمام اقشار سنی در مساجد هستیم.

انتهای پیام

captcha