حاشیه‌هایی از زلزله صبح امروز سبزوار
کد خبر: 3705241
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

حاشیه‌هایی از زلزله صبح امروز سبزوار

گروه شهرستان‌ها- در حالی که بسیاری از مردم شهرستان سبزوار شب گذشته در حال استراحت بودند، زلزله حوالی یک بامداد خواب را از چشم از مردم ربود و ارسال اخبار تلگرامی لحظه به لحظه بر استرس مردم می‌افزود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، با وقوع زمین لرزه 3.4 ریشتری حوالی یک بامداد شب گذشته در سبزوار دل‌های بسیاری از مردم لرزید و برخی هراسان و لرزان پای به کوچه و خیابان گذاشتند و شب را در پارک‌ها و کنار منازل شخصی خودشان با روشن کردن آتش، کنار خیابان، داخل چادر و یا در ماشین گذراندند.
این زمین لرزه که ساعت 48 دقیقه و 37 ثانیه بامداد امروز 23 فروردین در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست، اگر چه شدت زیادی نداشت ولی به دلیل ماندگار شدن خرابی زلزله کرمانشاه در اذهان مردم، بسیاری از مردم را هراسان و نگران کرد.

شبی پر التهاب در سبزوار
از دقایق اولیه وقوع زلزله در سبزوار بسیاری از مردم به خیابان آمدند و تا صبح با رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شهر، ترافیک در سبزوار به وجود آوردند، بدون آنکه هدفی داشته باشند و یا بتوانند گرهی از کار باز کنند و افراد بسیاری نیز با نشستن در پای تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بودند. با گذشت نیم ساعت از زلزله، نه از هلال احمر خبری بود و نه از سیل ارسال کمک‌های مردمی.

شبی پر التهاب در سبزوار
برخی دیگر نیز با ارسال آیات قرآنی مانند آیه 41 سوره فاطر «إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُورا؛ خداوند آسمان‌ها و زمین را نگاه می‌دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هرگاه منحرف گردند، کسی جز او نمی‌تواند آن‌ها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است»؛ سعی داشتند به مردم کمک کنند و از استرس و فشار کم کنند.
گرچه کانون زمین لرزه فاصله‌ای 7 کیلومتری با سبزوار داشته و در مسیر جاده سلطان‌آباد قرار گرفته بود ولی ارسال اخبار لحظه به لحظه در شبکه‌های اجتماعی و سکوت برخی از مسئولان بر استرس مردم افزوده بود و بیشتر از آنکه مایه آرامش باشد، مایه تشویش و نگرانی شده بود.

شبی پر التهاب در سبزوار
اخبار لحظه به لحظه آماده باش و حضور افراد مسئول در سطح شهرستان به ویژه حضور مسئولان فرمانداری، هلال احمر و آماده‌باش آتش‌نشانی در کانال‌های خاص در حال انتشار بود، ولی نبود اخبار دقیق از طریق انتشار منابع معتبر از مسئولان و یا ارسال اخبار صحیح از مدیریت بحران از لحظات اولیه ضعفی است که باید در این زمینه برای آینده اصلاح شود.

شبی پر التهاب در سبزوار
با فروکش کردن تب زلزله در سبزوار در حالی که بسیاری از مردم در سرکار خودشان حاضر شدند و برخی هنوز در پارک‌ها در حال استراحت بودند، زلزله 2.7 ریشتری ساعت 8.25 صبح امروز، بار دیگر دل برخی از مردم را خالی کرد.

شبی پر التهاب در سبزوار
با پیگیری از طریق منابع معتبر تا لحظه ارسال خبر بنا بر اظهار نظر مسئولان سبزوار در ستاد بحران و اظهار نظر فرماندار شهرستان خوشاب، هیچ گونه گزارش خسارت و یا حادثه‌ای درباره زمین‌لرزه شب گذشته و صبح امروز دریافت نشده است.

انتهای پیام/

captcha