دعوت از هنرمندان البرزی برای شرکت در جشنواره ملی نگارگری رضوی
کد خبر: 3702332
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

دعوت از هنرمندان البرزی برای شرکت در جشنواره ملی نگارگری رضوی

گروه فرهنگی- سرپرست معاونت هنری، سینمایی اداره کل ارشاد البرز گفت: از هنرمندان نگارگر البرز برای شرکت در جشنواره ملی نگارگری رضوی با موضوعات مذهبی، گل و مرغ ایرانی و تذهیب دعوت می‌شود.

شمس‌الزمان فولادوند در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت حضور هنرمندان بزرگ و صاحب نام نگارگری ایران در البرز، در سال حمایت از کالای ایرانی میزبانی جشنواره ملی نگارگری رضوی بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌البرز ‌گذاشته شده است .
وی افزود: با بررسی اجمالی تاریخ این شیوه از نقاشی در ایران و ‌با مشاهده وجه کاربردی آن که می‌توان به خوانش وضعیت اجتماعی و حتی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردمان در دوره‌های گذشته رسید.
این مسئول توضیح داد: علاوه بر این، نگارگری اتصال قوی و محکمی با عرفان و معنویات از طریق کتاب‌آرایی و تصویر سازی و تذهیب قرآن‌ها و گل و مرغ دارد.
فولادوند گفت: نگارگری ایرانی هنری است که از سطحی نگری و پرداختن به فرم بصورت خالص محفوظ مانده و در آن محتوا و موضوع نیز پیوسته مورد نظر بوده وهست.
وی بیان کرد: از کلیه نگارگران در سطح ملی تقاضا ‌می‌شود با شرکت خود در این جشنواره به ارتقا سطح کیفی این حرکت ملی و مذهبی که به نام مبارک حضرت علی بن موسی رضا(ع) مزین است، کمک کنند.
سرپرست معاونت هنری، سینمایی اداره کل ارشاد البرز ابراز کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت «شمس توس» و همچنین ‌سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز از جزئیات فراخوان مطلع شوند.
انتهای پیام./

captcha