هفته قرآن و عترت خوزستان به کار خود پایان داد/رونمایی از تمبر شهید سعیدی‎‌‌زاده
کد خبر: 3693296
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

هفته قرآن و عترت خوزستان به کار خود پایان داد/رونمایی از تمبر شهید سعیدی‎‌‌زاده

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ آیین پایانی هفته قرآن و عترت استان خوزستان شامگاه 30 بهمن ماه در حاشیه نمایشگاه کتاب استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین پایانی هفته قرآن و عترت استان خوزستان شامگاه 30 بهمن ماه در حاشیه نمایشگاه کتاب استان خوزستان برگزار شد.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: هفته قرآن و عترت استان با وسعت و گستره زیادی در سطح استان برگزار شد. لازم است در این جا از معاونت قرآن اداره کل ارشاد و همچنین جامعه قرآنی استان برای همکاری در این رویداد تشکر کنم.

وی گفت: استقبالی که امروز از حوزه فرهنگ در این نمایشگاه می‌بینید، تلنگری به خادمان حوزه فرهنگ است تا بتوانیم خدماتی جدی تر و  وسیع‌تر در حوزه فرهنگ و کتاب تقدیم کنیم.

 جوروند افزود: خوشحالم که در کنار همه فعالیت‌های مختلفی که توسط ارشاد استان با مساعدت استاندار و مشورت نماینده ولی فقیه در استان صورت می‌‎گیرد، فعالیت‌های قرآنی نیز در این نمایشگاه مغفول نمانده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خانواده‌هایی که فرزندان خود را در مسیر قرآن تربیت می‌کنند، خانواده‌هایی سالم خواهند بود.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در احیای فعالیت‌های قرآنی گفت: امام خمینی(ره) قرآن را از کنج خارج کرد  و توانست به آن جنبه عمومیت و کارکردی ببخشد. امروز سلاح ما در حوزه‌های فرهنگی قرآن است.

اجرای تواشیح توسط گروه‌های منتخب استان به یاد شهدای قرآنی منا بخش دیگری از آیین پایانی هفته قرآن و عترت بود.

همچنین در این آیین با حضور خانواده شهید محمد سعید سعیدی زاده از شهدای قرآنی فاجعه منا از تمبر یادبود این شهید رونمایی شد. پس از آن ریحانه سعیدی زاده فرزند شهید دکلمه‌ای در رثای حضرت فاطه(س) خواند.

هفته قرآن و عترت خوزستان به کار خود پایان داد/رونمایی از تمبر شهید سعیدی‎‌‌زاده

پایان بخش آیین پایانی هفته قرآن و عترت استان خوزستان تقدیر از همکاران، دبیران، داوران و در نهایت برگزیدگان این هفته در بخش‌های مختلف بود.

هفته قرآن و عترت خوزستان به کار خود پایان داد/رونمایی از تمبر شهید سعیدی‎‌‌زاده

یادآور می‌شود، فراخوان هفته قرآن و عترت، آذرماه امسال در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم‌نامه‌نویسی، رسانه مجازی و صنایع دستی و همچنین رشته‌های قرآنی شامل تواشیح و ابتهال و حفظ و تلاوت آذر امسال در سطح استان منتشر شد و محوریت آثار قرآن و عترت و بخش ویژه آن نیز شهدای مدافع حرم و اربعین حسینی بود.

انتهای پیام

captcha