تبدیل به موزه قرآنی شدن بنای تاریخی دروازه قرآن منتفی شد
کد خبر: 3682645
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

تبدیل به موزه قرآنی شدن بنای تاریخی دروازه قرآن منتفی شد

گروه اجتماعی: طبق اعلام رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به ظرفیت محدود بنای تاریخی دروازه قرآن بحث تبدیل به موزه قرآنی شدن این بنا منتفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در سال گذشته و از سوی محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای چهارم شهر شیراز مباحث متعددی درباره تبدیل به موزه قرآنی شدن بنای تاریخی دروازه قرآن مطرح شد.
در آن زمان مصاحبه‌های متعددی از سوی خبرگزاری ایكنا با مسئولان مربوطه صورت گرفت كه از جمله آن‌ها مدیركل میراث فرهنگی فارس بود كه وی در این مصاحبه‌ها بر این نكته تأكید كرده بود كه بنای تاریخی دروازه قرآن گنجایش تبدیل به موزه قرآنی شدن ندارد ضمن اینكه تأمین امنیت برای قرآن‌هایی كه در این بنا بخواهد نگهداری شود نظیر قرآن هفده من متعلق به این بنا، بسیار سخت است.
از سوی دیگر شهردار وقت شیراز نیز در آن زمان قول قطعی و موافقی برای این كار نداده بود و بر این نكته تأكید كرده بود كه برای این كار باید حتماً مطالعات ترافیكی صورت گیرد.
به همین دلیل خبرگزاری ایكنا دوباره به سراغ رئیس كمیسیون فرهنگی شورای چهارم رفت تا پاسخ او را درباره این نقطه نظرات دریافت كند كه او هم بر این نكته تأكید كرده بود كه منظور ما از تبدیل به موزه قرآنی شدن این نیست كه حتماً بخواهیم قرآن‌هایی را به این بنا منتقل كنیم بلكه هدف ما تبدیل این بنای تاریخی به یك موزه قرآنی دیجیتال است كه حداقل اصوات قرآنی برای بازدیدكنندگانی كه از داخل این بنا بازدید می‌كنند، پخش شود.
بعد از سرگیری مجدد مرمت دروازه قرآن كه در سال جاری و با تغییر شورای شهر، با وقفه چند ماهه مواجه شده بود، مجدداً به سراغ اعضای جدید شورای اسلامی شهر رفتیم تا نظر آنان را در این باره جویا شویم.
سولماز دهقانی، رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: ما ابتدا بازدیدی از این محوطه درونی این بنای تاریخی داشتیم تا بتوانیم ظرفیت‌های این بنا را برای این كار بسنجیم.
وی افزود: به ما گفتند قرار است كه درب بنای تاریخی دروازه قرآن باز شود تا مردمی بازدیدی از داخل آن داشته باشند، كه این كار نشدنی است زیرا دروازه قرآن، استحكام و ظرفیت حجم بازدیدكنندگان را ندارد و ممكن است خراب شود.
دهقانی ادامه داد: با رایزنی‌هایی كه انجام گرفت بنا شد تا درب بنای تاریخی دروازه قرآن تنها در مناسبت‌های خاص نظیر سفر یك سفیر به شیراز و یا اینكه در روز شیراز و تنها در یك روز از سال گشوده شده و مردم بتوانند از آن بازدیدی داشته باشند.
رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اینكه پرونده موزه شدن بنای تاریخی دروازه قرآن مختومه است، گفت: بنای تاریخی دروازه قرآن ظرفیت پذیرایی مردم در 365 روز سال را ندارد.

captcha