اهمیت زیارت آل یاسین/ منتظر نمازش را اول وقت می خواند
کد خبر: 3672012
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

اهمیت زیارت آل یاسین/ منتظر نمازش را اول وقت می خواند

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زیارت آل یاسین را باید خواند زیرا یک دوره اعتقادات شیعه است، گفت: آیا می شود فردی که به ایشان در هنگام نمازش در اول وقت سلام می دهد، خود در این زمان در کوچه و خیابان باشد و نماز نخواند؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی اظهار کرد: زیارت آل یاسین، حدیث قدسی و کلام خداوند است، سلام های خداوند به امام زمان(عج) است که بسیار زیباست.

 وی اضافه کرد: در این زیارت داریم: «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ فى آناءِ لَيْلِكَ وَ اَطْرافِ نَهارِكَ؛ سلام بر تو در تمام ساعات شب‏ و روز» یک منتظر باید در عصر جمعه امام زمان(عج) با این زیارت بخواند.

 رفیعی ادامه داد: در این زیارت به امام زمان(عج) زمانی که نماز می خوانند، سجده می روند و ... سلام می دهیم، ایشان چه زمانی نماز می خوانند؟ در اول وقت! آیا می شود فردی که به ایشان در هنگام نمازش در اول وقت سلام می دهد، خود در این زمان در کوچه و خیابان باشد و نماز نخواند؟

 این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اول مغربِ روز نیمه شعبان باید مساجد مملو از جمعیت باشد نه خیابان ها، تصریح کرد: تمام جشن ها و مراسم ها برای امام زمانی است که نماز اول خوان است لذا نمی شود زمانی که به ایشان در نمازهایشان سلام می دهیم، خود نماز صبح را دیر بخوانیم.

 وی با اشاره به اینکه «السَّلامُ عَلَيْكَ یا الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ؛ سلام بر تو ای رحمت گسترده» یکی از کلمات و مفاهیم بلند زیارت آل یاسین که از آن غافل شده ایم و یکی از آسیب های مهدویت است، گفت: امام زمان(عج) رحمت است، لذا نباید ایشان را با خشونت، شمشیر و کشتار معرفی کرد، کمااینکه ما امیرالمومنین امام علی(ع) را نیز اینگونه معرفی کرده ایم و همواره با سیف و جنگ ایشان را ارائه داده ایم در حالیکه در زیارت غدیر داریم: «شهادت می دهیم تو پدر مهربان هستی» درست است که یک پدر گاهی فرزند خود را می زند اما شمشیری که ایشان می زند مانند جراحی یک پزشک است و بنا دارد غده را خارج کند و نبردش هم رحمت است.

 رفیعی با اشاره به اینکه زیارت آل یاسین را باید خواند زیرا یک دوره اعتقادات شیعه است، گفت: این زیارت ما را از دیگر فرقه های مسلمانان جدا می کند و مابقی این زیارت را ندارند و تنها ما داریم و در آنجا می خوانیم: «أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ؛ شهادت می دهیم که امام علی(ع) حجت خداوند است» و به امامت دیگر امامان علیهم السلام نیز شهادت می دهیم و در نهایت می گوییم، رجعت حق است، رجعت را شیعه قبول دارد و دیگر فِرَق قبول ندارند و این ها اعتقادات شیعه است و پیش از آنکه در قبر برایمان بخوانند در دنیا بخوانیم: «أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِرا وَ نَكِيرا حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ».

captcha