هشدار اتحادیه آفریقا درباره بازگشت ۶ هزار داعشی
کد خبر: 3671649
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

هشدار اتحادیه آفریقا درباره بازگشت ۶ هزار داعشی

یک مقام ارشد امنیتی اتحادیه آفریقا نسبت به بازگشت حدود ۶ هزار تروریست داعشی از عراق و سوریه به کشورهای خود هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اسماعیل چرگوی کمیسر صلح و ثبات اتحادیه آفریقا یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: حدود 6 هزار تروریست داعشی که در عراق و سوریه در حال جنگ بودند، احتمالا به کشورهای خود بازمی گردند و کشورهای مختلف باید برای مقابله با این تهدید آماده باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: کشورها باید همکاری نزدیکی یا یکدیگر داشته باشند و برای مقابله با تروریست هایی که در حال بازگشت هستند، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

این مقام ارشد امنیتی اتحادیه آفریقا اظهار داشت: گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد 6 هزار جنگجوی آفریقایی در بین 30 هزار تروریستی بوده اند که به گروه تروریستی داعش در خاورمیانه ملحق شده اند. بازگشت این افراد به آفریقا تهدید جدی برای امنیت و ثبات ملی ما خواهد بود و مقابله با این تهدید، مستلزم همکاری نزدیک و همه جانبه کشورهای آفریقایی است.

ده ها هزار تروریست خارجی از تابستان 2014 میلادی که داعش در سوریه و عراق خلافت اعلام کرد، به این گروه تروریستی پیوسته اند. ولی این گروه تکفیری طی ماه های گذشته سرزمین ها و قدرت نظامی خود را در عراق و سوریه از دست داده است.

نیروهای عراقی با پشتیبانی آمریکا توانسته اند کنترل همه سرزمین های اشغال شده توسط داعش را بازپس بگیرند. عراق روز شنبه رسما پیروزی بر داعش را اعلام کرده است.

شکست های متوالی داعش این نگرانی را تشدید کرده است که تروریست ها پس از بازگشت به کشورهای خود، همچنان یک تهدید امنیتی جدی به شمار می روند.

captcha