شخصیت‌های مذهبی هند عازم ایران می‌شوند
کد خبر: 3668727
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
به منظور شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی؛

شخصیت‌های مذهبی هند عازم ایران می‌شوند

گروه بین‌الملل: شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی و رسانه‌ای هند برای شرکت در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی «وحدت اسلامی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، عازم كشورمان می‌شوند.

اعزام شخصیت‌های مذهبی هند به ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ هفت تن از شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی و  رسانه‌ای از  سراسر  هند با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو،  برای شرکت در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی «وحدت اسلامی» که در روزهای 14 تا 16 آذرماه جاری در ایران برگزار می‌شود، عازم كشورمان می‌شوند.

محمد سعود عالم قاسمی، استاد الهیات دانشگاه اسلامی علیگر از ایالت اوتارپرادش، مولانا عبدالواحد کهتری، دبیرکل جمعیت علمای ایالت راجستان هند و سجاده‌ نشین درگاه خواجه معین الدین چشتی، مولانا اکبرعلی امینی، مدیر جامعه هدایه در شهر جیپور و مدرسه جامعة العلوم جودپور از ایالت راجستان، مولانا غلام محمد مهدی خان، امام جمعه شهر چنای و قاضی رسمی شیعیان ایالت تامیل نادو، مولانا سید محمد ظفر حسینی،امام جمعه شهر بنارس و سردبیر ماهنامه ندای جمعه و محمد وسیم الحق، سردبیر «اخبار مشرق» روزنامه پُرتیراژ اردوزبان در هند، شخصیت‌هایی هستند که عازم این دور از کنفرانس بین‌المللی می‌شوند.

خانم رکسانا جبین، شاعر و از مدیران بازنشسته رادیو هند، چهره جدید دیگری از حوزه  رسانه است که توسط مجمع به این کنفرانس دعوت شده و با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو به كشورمان اعزام می‌شود.

دیدار امام جمعه بنارس با وابسته فرهنگی ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین مولانا سید محمد ظفر حسینی، امام جمعه شهر بنارس و سردبیر ماهنامه «ندای جمعه»، 9 آذرماه با حجت‌الله عابدی، معاون رایزن و وابسته فرهنگی ایران در دهلی‌نو دیدار و در خصوص برنامه‌های فرهنگی و دینی بین دو كشور به ویژه برگزاری كنفرانس«وحدت اسلامی»، گفت‌وگو كرد.

عابدی در سخنانی، گفت: امروز تندروی و افراطی‌گری‌ها نتیجه بارور شدن افکار و سوء برداشت‌ها و همان سؤالاتی بوده که در آغاز راه روشنگری نشده و مایه کج‌روی از پیام‌های الهی ادیان شده است.

مولانا ظفر حسینی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان فرق مختلف در بین خودشان و همچنین، در تعامل با همه شهروندان هندی در شهر بنارس گفت: از نشانه‌های همدلی، حضور پیروان فرق مختلف در نماز جمعه بنارس است.

بنابر اعلام این خبر، مدیریت روابط فرهنگی خارج از کشور از وظایف نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است كه معرفی، هماهنگی و اعزام شخصیت‌های خارجی برای حضور در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و دیگر برنامه‌های مبادلات علمی، فرهنگی و هنری داخلی و خارجی همچون کنفرانس سالیانه وحدت اسلامی که توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی هر ساله در ایران برگزار می‌شود، از آن جمله است/. 

captcha