ایدئولوژی «سلمان فارسی»؛ نیاز امروز بشریت
کد خبر: 3667722
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
میرباقری در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان عنوان کرد:

ایدئولوژی «سلمان فارسی»؛ نیاز امروز بشریت

گروه مسابقات: در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان از سیدداود میرباقری تجلیل شد، وی در این مراسم از اثرش جدیدش گفت و ایدئولوژی سلمان فارسی را نیاز امروز بشریت دانست.

داود میرباقری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان که صبح امروز هفتم آذرماه در حوزه هنری برگزار شد از سیدداوود میرباقری، کارگردان برجسته کشورمان به پاس ساخت سریال‌های دینی تجلیل به عمل آمد.

میرباقری کارگردان سریال‌هایی همچون امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و مختارنامه است. وی همچنین تولید فیلم سلمان فارسی را در دست ساخت دارد. این تجلیل با حضور هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

وی پس از تجلیل در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر، درگیر مجموعه سلمان فارسی است، گفت: امیدوارم حاصل همه تجربیاتی که طی این سال‌ها به دست آمده است در سلمان فارسی متجلی شود. 

میرباقری با اشاره به اینکه سلمان پرچمدار تشیع است که مرارت‌های بسیاری کشید تا در حلقه اهل بیت(ع) دربیاید، افزود: حدود 16 یا 17 سال است که درگیر سلمان فارسی هستم و بسیاری از حالات برایم به وجود آمده که به برکت هم‌نشینی با سلمان فارسی نجات پیدا کردم.

میرباقری با تأکید بر اینکه دنیای امروز که به یک سرگشتگی ایدئولوژیک رسیده است به سلمان فارسی بسیار نیازمند است، گفت: خوشبختانه سازمان صداوسیما بعد از سال‌ها انتظار جلو آمده تا زودتر ساخت این مجموعه آغاز شود.

میرباقری در ادامه به تمرکز بیشتر جامعه به حوزه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: اگر در این حوزه بیشتر تمرکز شود، بسیار کمک خواهد کرد. اگر انسان‌ها از لحاظ فرهنگی تغذیه شوند، بسیاری از معیارها تغییر خواهد کرد. 

همچنین حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان،‌ گفت: امیدوارم قرآن که در طول انقلاب از مهجوریت مزمن گذشته خارج شد به نیکوترین وجه ممکن به اجرا دربیاید. 

وی در ادامه به تجلیل از داوود میرباقری اشاره کرد و افزود: ایشان بخشی از اسلام ناب محمدی را برای همه ما به تصویر کشیدند و من به عنوان یک ایرانی دست او را می‌بوسم و منتظر اثر بعدی این کارگردان نام آشنا هستیم. 

هاشمی همچنین به سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان نیز اشاره و اظهار کرد: جمع حاضر بخشی از 330 هزار علاقه‌مند به قرآن هستند که برگزیده شده‌اند. آرزو دارم بیشتر با قرآن مأنوس باشیم و از آن درس بگیریم. البته آنها که مسئولیت بیشتری دارند، وظیفه سنگین‌تری در این زمینه برعهده دارند.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

captcha