همایش «ابعاد انسانی نهضت امام حسین(ع)» و هفته کمک به مردم یمن و میانمار برپا می‌شود
کد خبر: 3653832
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
حجت‌الاسلام اختری:

همایش «ابعاد انسانی نهضت امام حسین(ع)» و هفته کمک به مردم یمن و میانمار برپا می‌شود

گروه جامعه: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برپایی همایش «ابعاد انسانی نهضت امام حسین(ع)» در کربلا خبر داد و گفت: هفته کمک به مردم یمن و میانمار در کشور برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز طی نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های این مجمع در مراسم اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: سه سال است که مجمع در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارد. البته با توجه به اینکه برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای برای زائران ایرانی برگزار می‌شود، تمرکز فعالیت‌های ما برای زائران عراقی است.

وی از برپایی موکب‌های مجمع در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: سال اول فعالیت یک میلیون بروشور، سال گذشته 600 هزار بروشور و امسال 400 هزار بروشور بین زائران توزیع می‌شود که دلیل کاهش تعداد بروشورها افزایش برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی ما به صورت دیجیتالی است.

حجت‌الاسلام اختری از اعزام مبلغان عرب زبان به مراسم اربعین و نیز فعالیت پزشکان بدون مرز مجمع در مراسم اربعین خبر داد و گفت: در سال جاری پس از مراسم اربعین همایش «ابعاد انسانی نهضت امام حسین(ع)» با حضور بیش از 100 نفر از نخبگان و اندیشمندان از بیش از 50 کشور جهان در کربلا برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تعدادی از سایت‌ها و محصولات دیجیتالی مجمع اشاره کرد و گفت: در موکب‌های مجمع این محصولات به صورت رایگان و به وسیله اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به فعالیت‌های ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار اشاره و عنوان کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) چند سال است که با توجه به مشکلات مردم سوریه و یمن به کمک رسانی به مردم این دو کشور اقدام کرده است. سال گذشته و امسال نیز در میهمانی افطاری که با حضور وزیر امور خارجه و خیرین برگزار شد، کمک‌ها جمع آوری شد. مقدار زیادی دارو نیز تهیه و برای مردم یمن ارسال شده است.

وی ادامه داد: نامه‌ای به ائمه جماعات نیز برای جمع آوری کمک‌های مردمی ارسال شده است. البته اکثر نهادها و مؤسسات نیز عضو این ستاد هستند از جمله کمیته امداد، هلال احمر، صدا و سیما، ستاد نماز جمعه، کانون های مساجد، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و ... . برای این ستاد مهم جمع آوری کمک های مردمی است و فرقی نمی کند که مردم کمک های خود را به هلال احمر، کمیته امداد یا مجمع واریز کنند.

برگزاری هفته کمک به مردم یمن و میانمار از 28 مهر تا پنجم آبان ماه

حجت الاسلام اختری از برگزاری هفته کمک به مردم یمن و میانمار از 28 مهر تا پنجم آبان ماه خبر داد و گفت: تلاش داریم ستادهای استانی تشکیل و صندوق‌ها توسط هلال احمر و کمیته امداد در اختیار مردم قرار داده شود. همچنین با وزیر آموزش و پرورش صحبت کرده ایم تا مدارس را به جمع آوری کمک های دانش آموزان و معلمان تشویق کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اسفبار مردم یمن و میانمار معتقد هستیم حتی فقرا و ایتام ایران هم می‌توانند به فقرا و ایتام این دو کشور کمک کنند و حتی هدیه هزینه دو وعده غذا هم اقدامی است که بسیاری از مردم ایران می توانند آن را انجام دهند.

اختری تصریح کرد: اقدامات ما دولتی نیست و می‌خواهیم این کمک‌ها مردمی و تا حد ممکن نقدی باشد چرا که انتقال کالا بسیار هزینه بر است.

تاکنون کمک چشمگیری به مردم یمن و میانمار صورت نگرفته است

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: واقعیت این است که تاکنون کمک چشمگیری به مردم یمن و میانمار صورت نگرفته است. میانمار اکنون بیش از یک میلیون آواره دارد. البته کمک های ما محدود به کمک‌های نقدی و کالایی نیست و از طریق نمایندگی‌های مجمع در اروپا و سایر کشورها پیگیری حقوقی مشکلات مسلمانان این دو کشور هستیم.

به گزارش ایکنا؛ در پایان این نشست شماره حساب‌های: 0113130000006 نزد بانک ملی شعبه مرکز و شماره کارت بانکی 6037991899909083 و سامانه آسان پرداخت(آپ) #10*4*733* برای کمک به مردم مظلوم یمن و شماره حساب 0111424815009 نزد بانک ملی شعبه مرکزی، شماره کارت بانکی 6037991899929123 و شرکت تهران اینترنت #1112*780* برای کمک به مردم میانمار اعلام شد.

captcha