بازداشت امام جماعتی 70 ساله در ترکیه
کد خبر: 3653735
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
به اتهام ارتباط با تروریسم صورت گرفت؛

بازداشت امام جماعتی 70 ساله در ترکیه

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی ترکیه، «یوسف سونا» امام جماعت 70 ساله مسجدی در شهر «آدانا» را به اتهام ارتباط با تروریسم بازداشت کردند.

بازداشت امام جماعت 70 ساله در ترکیه به اتهام تروریسم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از نشریه «زمان» ترکیه، در شرایط وضعیت فوق‌العاده حاکم در کشور ترکیه، مقامات امنیتی این کشور با حمله به منزل «یوسف سونا»، امام جماعت 70 ساله مسجد شهر آدانا، وی را به اتهام ارتباط با تروریسم بازداشت کردند. 

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین علاوه بر «یوسف سونا» که به طور داوطلبانه و بدون دریافت هیچ پولی در مسجد محله خود نماز می‌خواند، 34 تن از نمازگزاران اعم از زن و مرد و از گروه‌های سنی مختلف را که از ساکنان همان محله بودند، دستگیر نمودند. 

حدود سه ماه پیش نیز نیروهای امنیتی به منزل شیخ یوسف حمله کرده و پسرش را بازداشت و بعد از ده روز حبس احتیاطی آزاد کردند. 

این درحالی است که یوسف سونا، امام جماعت هفتاد ساله مسجد شهر آدانا تاکنون در هیچ حادثه امنیتی و قضایی دخالتی نداشته و از شهرت خوبی میان اطرافیان خود برخوردار است. 

وی به همراه یکی از فرزندانش در سال 1992 میلادی از روستای «سولاک» از توابع شهرک «ایدیل»(محل تولد خود) به دلیل ترس از درگیری‌های آن منطقه و اقدامات سرکوب‌گرایانه نیروهای امنیتی، در شهر آدانا ساکن شده است. 

وکیل شیخ یوسف در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی از احتمال ماندن یوسف و همراهانش در بازداشت برای دو هفته دیگر به دلیل اصلاحات جدید در وضعیت فوق‌العاده ترکیه خبرداد و افزود: رهبران ترکیه در دیدارهای مردمی خود از ادامه مبارزه تا نابودی آخرین تروریسم سخن می‌گویند، این در حالی است که این موضوع پایان نخواهد یافت.

وی  به کنایه نوشت: «آخرین تروریستی که من در اداره امنیت مشاهده کردم، «یوسف سونا» امام جماعت 70 ساله یکی از مساجد شهر «آدنا» بود که به‌عنوان امام جماعت و به طور داوطلبانه در این مسجد فعالیت می‌کرد». 

گفتنی است، براساس آمار وزارت کشور ترکیه، تاکنون بیش از 50 هزار نفر در این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته این کشور بازداشت شده‌اند/.
captcha