آموزش تجوید استدلالی در نجف
کد خبر: 3653714
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

آموزش تجوید استدلالی در نجف

گروه بین‌الملل: نام‌نویسی از طلاب حوزه علمیه برای شرکت در نخستین دوره پژوهشگاه مطالعات قرآنی امام علی(ع) در نجف آغاز شده و تجوید استدلالی(آموزش قواعد و احکام تجوید با استدلال) بخشی از دروس این دوره است.

افتتاح دو رشته تحصیلی در مرکز قرآنی امام علی(ع) در نجف
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی؛ پژوهشگاه امام علی(ع) در حوزه مطالعات قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ویژه طلاب حوزه علمیه، اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت دارالقرآن وابسته به بخش امور دینی آستان علوی و هم‌زمان با اعیاد شعبانیه در نجف اشرف راه‌اندازی شد.
در همین راستا، پژوهشگاه امام علی(ع) نام‌نویسی از طلاب حوزه علمیه برای شرکت در نخستین دوره آموزشی این مرکز که در دو رشته تحصیلی «علوم قرآن» و «تلاوت» برگزار می‌شود را آغاز کرد.

محمد فخرالدین، معاون اداری پژوهشگاه مطالعات قرآنی امام علی(ع) در این باره گفت: رشته علوم قرآن این مرکز شامل تفسیر قرآن، احکام تلاوت و معانی و مفاهیم آیات قرآنی با ظرفیت پذیرش 20 طلبه و رشته تلاوت شامل احکام تلاوت، تجوید استدلالی، رسم‌الخط قرآنی و روش تحقیق قرآنی با ظرفیت پذیرش 15 طلبه است که در قالب ارائه دروس نظری و عملی خواهد بود.

وی با اشاره به این که مدت زمان دوره تحصیلی در این مرکز دوساله است، اظهار کرد: این مرکز همچنین، درصدد ایجاد رشته تخصصی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و ثبت‌نام از علاقه‌مندان به این دو رشته نیز در سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

پژوهشگاه مطالعات قرآنی امام علی(ع) مختص طلاب حوزه‌های علمیه است و از شروط پذیرش در این مرکز این است که طلبه باید حداقل سطح مقدمات را گذرانده باشد و کمتر از 18 بیشتر از 35 سال سن نداشته باشد و همچنین، متعهد به اتمام دوره دو ساله این مرکز شود/.

captcha