الزام کمیسیون‌های شورای توسعه به اختصاص نیمی از بودجه قرآنی به بخش مردمی
کد خبر: 3653709
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
حسن محمدی خبر داد:

الزام کمیسیون‌های شورای توسعه به اختصاص نیمی از بودجه قرآنی به بخش مردمی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز حداقل نیمی از بودجه قرآنی سال 96 دریافت شود، گفت: در مورد بودجه سال 96 کمیسیون‌ها ملزم شده‌اند تا نیمی از بودجه‌های خود را به بخش مردمی اختصاص دهند.

حسن محمدی، نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین وضعیت بودجه قرآنی سال 96 و جلسات کمیته تخصیص اعتبار به حضور در این صندوق به عنوان نماینده موسسات مردمی اشاره کرد و گفت: از دی‌ماه سال 95 تاکنون، 15 جلسه کمیته تخصیص اعتبار برگزار شده و مصوبات خوبی را نیز به همراه داشته است.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم این اعتبارات باید به دست نهادهای مردمی سپرده شود، گفت: این اعتقاد نیز از آنجا نشأت می‌گیرد که بازدهی موسسات قرآنی ـ مردمی و بخش مردمی نسبت به نهادهای دولتی بیشتر است. 

نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به افزایش اعتبارات بخش مردمی در بودجه سال 96، گفت: البته درصدی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ارتباط با اعتبارات کمیسیون‌ها در نظر گرفته بود، عدول نکردیم، اما در سیاست‌گذاری کمیسیون‌ها، آنها را ملزم کرد‌ه‌ایم که حداقل 50 درصد از اعتبار دریافتی خود را در ارتباط با نهادهای مردمی هزینه کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه، این افزایش اعتبار اتفاق مهم و قابل توجهی است، گفت: با توجه به اینکه تقریباً طی دو سال هیچ اعتباری در خصوص فعالیت‌های قرآنی اختصاص نیافته است و در سال 93 اعتبارت بخش مردمی چهار درصد بود از این لحاظ اعتبار سال 96 چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش این چنینی اعتبارات بخش مردمی قطعاً موجب ارتقاء جایگاه موسسات و نهادها و حوزه‌های مردمی خواهد شد. قطعاً درصد این اعتبارات باید بیشتر نیز باشد؛ چرا که بار اصلی آموزش و فرهنگسازی قرآنی بر دوش موسسات مردمی است.

نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری‌های صورت گرفته برای بودجه سال 96 نیز خاطرنشان کرد: اعتبارات امسال نه تنها با تورم رشد نداشت و عقب‌ماندگی بودجه‌ای را جبران نکرد، بلکه این اعتبارات به نصف کاهش یافت، با وجود ناامیدانه بودن این اتفاق، اما به دنبال تحقق آن هستیم که البته قول تحقق 85 درصدی آن داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم، تاکنون تخصیص نیافته است، گفت: در آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است که هیچ مشکلی برای اختصاص 85 درصد بودجه وجود ندارد و همه زیرساخت‌ها برای پرداخت آن آماده است. با این وجود زمان مشخصی برای اختصاص اعتبار اعلام نشده، اما پیش‌بینی این است که حداکثر در فصل پاییز حداقل نصف اعتبار تحقق یابد؛ چرا که باید تا پایان سال کل اعتبار دریافت شود. 

captcha