آموزش قرآن دانش‌آموزان را به انسانی رشد یافته و متعالی تبدیل می‌کند
کد خبر: 3653661
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

آموزش قرآن دانش‌آموزان را به انسانی رشد یافته و متعالی تبدیل می‌کند

خبرگزاری شبستان: معلم کلاس اول دبستان حبیب ابن مظاهر گفت: آموزش قرآن دانش آموزان را به انسانی رشد یافته و متعالی تبدیل می کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: گلزار کنعانی با بیان اینکه جشن آغاز قرآن دانش‌آموزان پایه اول خاطره‌ای ماندگار در روح و ذهن دانش‌آموزان بوجود می آورد گفت: برگزاری چنین مراسمی موجب انس و الفت بیشتر نسبت به اولیای صالح خدا، ائمه اطهار(علیه السلام) و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) خواهد بود.
کنعانی، ارتباط مطالب قرآنی با زندگی بچه ها، آموزش قرآن با ظرافت خاص و آموزش غیر مستقیم را از جمله راهکارهایی عنوان کردکه می توان کودکان را با قرآن مانوس کرد.
وی با اشاره به ویژگی کتاب قرآن دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی بیان کرد: این کتاب به آموزش روخوانی آیه‌های کوتاه، ساده و مفاهیم قرآنی می‌پردازد.
کنعانی با بیان اینکه تلاوت آیات قرآن و آموزش مفاهیم دین مبین اسلام اگر از دوران ابتدایی آغاز شود تأثیر بسیار عمیقی در بعد معنوی دانش‌آموزان ایجاد می‌کند اضافه کرد: دانش آموزان با شنیدن داستان های قرآنی در طول سال تحصیلی می توانند از آنها برای زندگی خود الگو بگیرند.
وی در پایان ضمن برشمردن آثار و نتایج قرائت قرآن و درک مفاهیم آن در زندگی انسان‌ها گفت: علاوه بر قرائت، معرفت و شناخت حقیقی قرآن تأثیر بسیار ژرفی در زندگی و منش فرد خواهد داشت.
captcha