ارائه 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم بوانات
کد خبر: 3650864
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
بهارلویی مطرح كرد:‌

ارائه 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم بوانات

گروه اجتماعی: رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از ارائه بیش از 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم که طی روزهای دوازدهم تا چهاردهم مهر در بخش مزایجان شهرستان بوانات برپا شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس امروز، 17 مهر در جمع خبرنگاران از ارائه بیش از 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم که طی روزهای دوازدهم تا چهاردهم مهر در بخش مزایجان شهرستان بوانات برپا شده بود، خبر داد و گفت: با تمهیدات پیش بینی شده، کار غربالگری مردم منطقه 10 روز قبل از برپایی بیمارستان انجام و مرحله نهایی غربالگری نیز با پزشکان عمومی بسیج جامعه پزشکی در محل و زمان برپایی بیمارستان انجام شد.

وی با اشاره به حضور هفتاد نیروی پزشک متخصص و فوق تخصص در 21 رشته تخصصی، در کنار 75 نیروی پیراپزشک، پزشک عمومی و دندانپزشک در طول روزهای برپایی این بیمارستان صحرایی، افزود: خدمات پزشکی شامل 94 پزشک - روز و خدمات پیراپزشکی نیز شامل 225 نفر - روز بود و در مجموع چهار هزار و 371 نفر- ویزیت خدمات پزشکی و هزار و هشتاد مورد خدمات پاراکلینیکی ارائه شد.

بهارلویی، توزیع رایگان داروهای تخصصی و عمومی را دیگر خدمات این بیمارستان صحرایی برشمرد و ادامه داد: در طول این سه روز، چهار هزار و 138 مورد نسخه پزشکی در بیمارستان صحرایی پوشش داده شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس، خدمات مشاوره تربیتی را از ابتکارات این بیمارستان صحرایی معرفی کرد که با حضور روحانیون ارائه شده و در کنار برپایی مهدکودک صحرایی در محل اجرای بیمارستان که در مجموع به پانصد کودک و نوجوان، در این مهدکودک ارایه خدمت شده است .

وی همچنین از انجام 47 مورد عمل جراحی خبر داد و گفت: 25 مورد بیمار نیازمند به انجام جراحی‌های پیچیده‌تر و 74 بیمار نیازمند به خدمات درمانی کامل‌تر شناسایی و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شیراز ارجاع شدند که بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده، ارائه خدمات به آنان در شیراز، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

بهارلویی ادامه داد: با کمک نیکوکاران سلامت، به 73 مراجعه کننده به این بیمارستان صحرایی نیز عینک طبی تعلق گرفت که بیشتر شامل کودکان و نوجوانان محصل و بی بضاعت و در مواردی شامل سالمندان نیز شد.

اختصاص دو کلینیک سیار دندانپزشکی استان فارس که چندی پیش رونمایی شده بود به این بیمارستان دیگر موردی بود که رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس، در ردیف خدمات بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم از آنها نام برد و افزود: همکاران دندانپزشک دوشادوش دیگر مجموعه جهادگران این بیمارستان، در طول سه روز برگزاری، به مراجعان خدمات دندانپزشکی ارائه کردند.

captcha