هشدار بیدارباش در مقابل نسخه رذیلانه «دلتا» و «نفوذ» علیه انقلاب اسلامی
کد خبر: 3649963
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
بصیرت و مطالعه، نسخه‌ای شفابخش در جنگ نرم با دشمن؛

هشدار بیدارباش در مقابل نسخه رذیلانه «دلتا» و «نفوذ» علیه انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: در آيه 194 سوره بقره خداوند می‌فرماید «وقتي دشمنان با شما وارد جنگ شدند شما هم با آن‌ها مقابله به‌مثل كنيد مانند خودشان»؛ لذا باید بدانیم همان‌گونه كه افراد از نظر پزشكي و فيزيكي نياز به واكسيناسيون دارند، باید جامعه را نیز در مقابل تهديدات فرهنگي واكسينه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، از بعد از پیروزی نهضت شکوهمند امام خمینی(ره) تا به امروز دشمنان انقلاب اسلامی همواره درصدد یافتن راه‌هایی برای مقابله با این خیزش ملت و گفتمان حق‌طلبانه به انحای مختلف بوده و هستند تا از این طریق موجبات اضمحلال نظام اسلامی و بیداری جهان اسلام را فراهم کنند.
بعد از عدم نتیجه‌گیری در جبهه سخت و جنگ 8 ساله علیه انقلاب اسلامی ایران، این بار دشمنان به سراغ ابزاری از جنس فرهنگ رفته و در تلاش هستند تا خوی استکباری خود را در پشت یک تهاجم نرم و رذیلانه پوشش داده و از این راه به اهداف شوم خود دست یابند.
در جنگ نرم خبری از تفنگ و توپ و تانک نیست بلکه دشمن در تلاش است با ترفندهای پیچیده‌ای ذهن جامعه را تغییر داده و به سمتی که می‌خواهد هدایت کند. این نشان‌دهنده اهمیت بالای جنگ نرم است زیرا بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا و غرب به این باور رسیده‌اند که نمی‌توان با جنگ و یورش نظامی حکومت ایران را سرنگون کرد لذا بهترین راه را برای مقابله با حکومت ایران جنگ نرم می‌دانند. چنانچه «مارک پالمر» روزنامه‌نگار غربی در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکا، رهیافت جدید» به سیاستمداران غربی می‌گوید «جنگ سخت علیه ایران کارایی ندارد چون ایران به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی و بسیج و امکانات نظامی و موقعیت جغرافیایی به قدرتی کم‌نظیر تبدیل‌شده است که دیگر نمی‌توان با یورش نظامی آن را سرنگون کرد».

ازاین‌رو طرح‌های مختلفی در ایران در این مسیر اعمال شد که یکی از مهم‌ترین آن طرح دکترینی از سوی سازمان سیا و كميته صلح آمريكا بود که از سال 2003 در حال پیاده شدن در ایران است و کارشناسان از آن به نام طرح «دلتا» نام می‌برند.

در این استراتژی سه محور «استفاده از تاکتیک‌های دکترین مهار»، «نبرد رسانه‌ای» و «ساماندهی نافرمانی مدنی» مورد توجه قرار می‌گیرد. در این طرح دشمن در تلاش است تمامی پیشرفت‌های ایران اسلامی را مهار کرده و با تبلیغات و هجمه سنگین رسانه‌ای هویت ملی را از مردم گرفته و با ساماندهی نافرمانی‌های مدنی و شورش‌های خیابانی پایه‌های حکومت را سست کنند.

یکی دیگر از شگردهای دشمن برای از پای درآوردن ایران اسلامی بحث مهم «نفوذ» است که در سالیان بسیار تلاش می‌شود با پیچیده‌ترین روش‌ها به بخش‌های مختلف نفوذ کرده و از این راه به اهداف خود دست یابند. در حقیقت دشمن می‌خواهد نسخه پیچیده شده خود در شوروی به نام «دلتا» و «نفوذ» را به‌عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی پیاده‌سازی کند.

شاید کمتر موضوعی را بتوان یافت که رهبر معظم انقلاب در چندین سخنرانی متوالی به‌صورت مکرر در مورد خطر آن، مطالبی را گوشزد کرده و با اصرار فراوان بر جلب‌توجه مسئولان و دلسوزان کشور و لزوم هوشیاری در مقابله مسئله نفوذ تأکید کرده به آن تأکید داشته باشند. چنانچه معظم له در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند «نفوذ مسئله خیلی مهمی است که جناح‌ها استفاده کردند، خود را متهم می‌کنند و اسم را بدون محتوای لازم بیان و مطرح نکنند و اینکه می‌گویند افرادی می‌خواهند از نفوذ استفاده جناحی بکنند از اهمیت بحث نفوذ دشمن کم نمی‌کند و از اصل واقعیت نفوذ غفلت نشود، دشمن دارد طراحی می‌کند، نفوذ جریانی از نفوذ فردی خطرناک‌تر است»

از جمله مصداق‌های عینی جنگ نرم که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم می‌توان به داعش اشاره کرد که با عملیات روانی خود وحشتی را در دنیا القا کرده و بسیاری از کارهای خود را پیش می‌برد. برای مثال با رسیدن داعش به شهر و متوجه شدن مردم از حمله داعش این شهر به‌واسطه جنگ روانی و ترس و وحشت مردم از آن‌ها بدون هیچ مقابله و دفاع خاصی و تنها با 1500 نفر در کنترل داعش قرار گرفت و مردم نیز تمام شهر را تخلیه کردند.
مهمات جنگ نرم تفاوتی با مهمات جنگ سخت دارد و از طریق شبکه‌های ماهواره از قبیل بی‌بی‌سی فارسی، فارسی وان، فیلم‌های سریالی هدفمند و فیلم‌های سینمایی، محتوای پویانمایی و انیمیشن‌های هدفمند، رمان‌های انحرافی، شبکه‌های اجتماعی ناسالم، تغییر ادبیات، بازی‌های رایانه‌ای، نشریات، نرم‌افزارهای با هدف دسترسی آسان به اطلاعات فردی اعضاء، عروسک‌های با اهداف خاص مانند عروسک باربی، ترویج هدفمند مدهای لباس و مو، لوازم‌آرایشی همچنین کلاس‌های آموزشی زبان خارجه از جمله ابزارهای توجیه‌پذیری است که جای شک و خرده گرفتن را برای کسی نمی‌گذارد اما دشمن به‌صورت کاملاً هوشمندانه و حرفه‌ای به‌صورت زیرپوستی از این ابزار در جهت نیل به اهداف خود بهره‌مند می‌شود و با مخدوش کردن اعتقادات و باورهای جامعه آن را به سمت موردنظر خود تغییر می‌دهد.
راه‌اندازی سايت‌هاي اينترنتي، گسترش مجلات دانشجويي در سطح بسيار وسيع، دامن زدن به موضوع عدم رعايت حقوق بشر و حقوق شهروندي در كنار مسائل عاطفي و اقناع از ديگر برنامه‌هاي طرح دلتا بود كه قصد ايجاد جنگ رواني و نرم در ايران را داشت. همچنین اقناع جوانان درباره ناكارآمدي دولت ديني در ايران، بزرگنمايي مشكلات اقتصادي، ناكارآمد نشان دادن مديريت كشور و تأکید بر قوميت‌گرايي و وجود تبعيض بين استان‌هاي كشور از ديگر برنامه‌هاي جنگ نرم دشمنان در قالب طرح دلتا است.
با وجود تمام این هجمه‌ها به‌واسطه هوشياري و مديريت مدبرانه مقام معظم رهبري و بيداري ملت هميشه در صحنه ايران دشمنان نتوانسته‌اند موفقیتی چشم‌گیر در این مسیر به دست آوردند هر چند توصیه مهم برای مقابله با طوفان نفوذ و جنگ نرم دشمن، توسل به روشنگری و بصیرت بخشی براساس محکمات و اصول با تکیه بر صبر و توسل و توکل است تا در مقابل توطئه‌های بـرانـدازی نرم سدی محکم ایجاد شود.
مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم می‌فرماید «ما در زمان جنگ می‌دانستیم دشمن کجاست و فرد مشخص و معلومی بود اما الآن که نمی‌دانیم از کدام کانال و گوشه‌ها دارد به انقلاب ما و جوانان ما ضربه می‌زند باید هوشیار و با بصیرت باشیم».
در آيه 194 سوره بقره خداوند می‌فرماید «فمن اعتدي عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدي عليكم...وقتي دشمنان با شما وارد جنگ شدند شما هم با آن‌ها مقابله به‌مثل كنيد مانند خودشان». طبق این آیه باید بدانیم همان‌گونه كه افراد از نظر پزشكي و فيزيكي نياز به واكسيناسيون دارند، باید جامعه را نیز در مقابل تهديدات فرهنگي واكسينه کرد؛ یعنی فرهنگی غنی که موجب غرور ملي، فرهنگي و عقيدتي شده و عزت و اقتدار ملي و فرهنگي را به همراه داشته باشد.
باید ضمن جدی گرفتن این مقوله به‌عنوان خطری جدی و اساسی تلاش کرد تا با دقت و ظرافت آن را خنثی و خلأهاي فرهنگي در امور مختلف ديني، سياسي و ملي را پر کرد. با مهندسی معکوس ضمن حفظ اصول و مباني اسلامي و شرعي و شناخت مفاهیمی چون غرب‌زدگي، روشنفكران غربي، سكولار،‌ لائيسم، جدايي دين از سياست، شایعات دشمن را سریع خنثی کرده، آگاهی‌های مردم را افزایش و روحیه امید و پـایـداری در بـین آنان تقویت کرد. همچنین با اطاعت از رهبری و همراهی با روحانیت متعهد در خط رهبری، شناخت ظرفیت و ضرورت‌های موجود، تولید محتوا در فضای مجازی با یک عقبه پژوهشی محکم و مبارزه با معضلات اقتصادی نظیر بیکاری، تورم و فساد اداری می‌توان با بصیرت و مطالعه، تهدیدات را به فرصت بزرگ برای خود تبدیل نمود.
‏بدانیم که طبق آنچه حضرت علي (ع) در نامه 62 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین به مردم مصر نوشت «آن‌کس كه همواره با جنگ همراه است هرگز به خواب نمي‌رود و كسي كه بخوابد دشمن او بيدار است» لذا باید مسئولان کشور و انقلابیون و دلسوزان انقلاب، فعال و بیدار و همدل باشند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «اگر ما بیدار باشیم، امید دشمن ناامید خواهد شد» ازاین‌رو باید بر دوری از خواب غفلت تأکید کرد چراکه تجربه ثابت کرده اگر امروز بیدار نشویم، فردا با لگد دشمن بیدار خواهیم شد!
یادداشت از رقیه ملاحسنی خبرنگار خبرگزاری ایکنا از قزوین
captcha