کتابت قرآن را آغاز کردیم تا شیعه و سنی دور یک کتاب بنشینند
کد خبر: 3629642
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

کتابت قرآن را آغاز کردیم تا شیعه و سنی دور یک کتاب بنشینند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن پایگاه پدافند هوایی شهرستان زاهدان گفت: خواستم کاری کنم که نوعی اتحاد و انسجام قرآنی میان سربازان، کارکنان و خانواده‌های ایشان ایجاد کنم، طرحی اجرا کنم که شیعه و سنی بر دور این کتاب مقدس بنشینند، تا اینکه طرح کتابت قرآن به ذهنم رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، کتابت و نگارش قرآن کریم از زمانی آغاز شد که رسول خدا(ص) برای صیانت از کلام وحی، مسلمانانی را که «نوشتن» می‌دانستند، برگزید تا با دقت به ثبت و ضبط آیات اقدام کنند، اما کم کم تبدیل به یک هنر شد و همچنان ادامه پیدا کرد.
ستوان‌ دوم محمد رضایی، مسئول تبلیغات و دارالقرآن پایگاه پدافند هوایی شهرستان زاهدان، جوان خلاقی است که در فضایی نظامی، با مشارکت جامع سربازان شیعه و سنی، پرسنل کادر و خانواده‌های آنان اقدام به کتابت قرآن کریم کرده است.
وی در خصوص انگیزه و شکل‌گیری این ایده در ذهنش، به خبرنگار ایکنا گفت: وقتی برای اقامه نماز و یا اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به مسجد پایگاه می‌رفتم، توجه و ارادتی که سربازان به کلام وحی داشتند، نظرم را به خود جلب می‌کرد.
کتابت قرآن را آغاز کردیم تا شیعه و سنی دور یک کتاب بنشینند
رضایی ادامه داد: برایم بسیار ارزشمند بود که قبل از اذان، صدای تلاوت قرآن توسط سربازان از مسجد پایگاه شنیده می‌شد؛ عده‌ای با صوت و لحن آیات را تلاوت می‌کردند و عده‌ای هم آهسته زمزمه می‌کردند.
وی بیان کرد: به این فکر افتادم تا کاری کنم که نوعی اتحاد و انسجام قرآنی میان سربازان، کارکنان و خانواده‌های ایشان ایجاد کنم، طرحی اجرا کنم که شیعه و سنی بر دور این کتاب مقدس بنشینند، تا اینکه طرح کتابت قرآن به ذهنم رسید.
مسئول دارالقرآن پایگاه پدافند هوایی زاهدان افزود: بحمدالله این ایده مورد استقبال سازمان عقیدتی سیاسی قرار گرفت و کار را آغاز کردیم. افرادی که خط خوشی داشتند، دور هم جمع شده و در مجموع، 114 نفر در این کار مشارکت داشتند.
کتابت قرآن را آغاز کردیم تا شیعه و سنی دور یک کتاب بنشینند
وی اظهار کرد: اوایل کار، گاهی دلسرد می‌شدم، چون برخی از سربازان کاتب به مرخصی می‌رفتند، عده‌ای مأموریت داشتند و در هر صورت، کار متوقف می‌شد، اما انگیزه ما بالا بود و دست از تلاش برنمی‌داشتیم.
رضایی ادامه داد: در حین انجام این کار، لحظات شیرینی را تجربه کردیم. روبه‌رو شدن با این صحنه‌ها، اشتیاق ما را بیشتر می‌کرد. سربازها با عشق و علاقه بسیاری آیات نور را بر روی کاغذ می‌نوشتند، بعضی از آنان نیت خاصی داشتند، مثلا در پایان صفحه کتابت شده می‌نوشتند « به یاد دایی شهیدم!».
وی بیان کرد: با تمام دلهره‌ای که داشتم و نگران بودم که نتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم، به لطف خدا و با تلاش عزیزان، کار کتابت قرآن در ماه بهار قرآن رونمایی شد؛ ناگفته نماند که در این مسیر، همسرم که از حافظین قرآن هم هستند در جمع آوری و غلط یابی احتمالی کمک شایانی کردند.
مسئول دارالقرآن پایگاه پدافند هوایی افزود: از لحظه بیان ایده اجرای این طرح تا رونمایی آن توسط امیر فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) آجا، سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی در مراسم محفل انس با قرآن کریم که 30 خردادماه در مسجد امام علی(ع) زاهدان برگزار شد، حدود 16 ماه طول کشید.
کتابت قرآن را آغاز کردیم تا شیعه و سنی دور یک کتاب بنشینند
وی عنوان کرد: نسخه اصلی این مصحف شریف امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهران نگهداری می‌شود و قرار است در نمایشگاه قرآن، در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد. همچنین قرار است به بیت رهبری نیز ببرند تا رهبر معظم انقلاب هم دیدن کنند.
رضایی در پایان به خبرنگار ایکنا گفت: این قرآن را به محضر سلاله پاک زهرای اطهر، فرماندهی معظم و معزز کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای عزیز هدیه می‌کنم، امید است تا دعای خیر ایشان بدرقه راه ما سربازان جان بر کف این مرز و بوم شود.
هادی محمدی
captcha